اقتصاد جهان

برگرهای مک دونالد موجب شیوع بیماری کُشنده شد

به گزارش خبرگزاری افق میهن ، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) به نقل از راشاتودی اعلام کرد که در این کشور براثر خوردن برگر «کوارتر پوندر» مک دونالد یک نفر جان خود را از دست داده و حداقل ۴۹ نفر بیمار شده اند.

معلوم نیست کدام ماده موجود در این فست فود مشتریان مک دونالد را بیمار کرده است.

این مرکز در گزارشی در روز سه شنبه گفت که این عفونت ها در ۱۰ ایالت ایالات متحده بین ۲۷ سپتامبر و ۱۱ اکتبر گزارش شده است که بیشتر آنها در کلرادو و نبراسکا رخ داده است.

بر اساس این گزارش، افراد مبتلا در محدوده سنی ۱۳ تا ۸۸ سال قرار دارند و مورد مرگ در “یک بزرگسال” رخ داده است.

ده نفر، از جمله یک کودک مبتلا به سندرم اورمیک همولیتیک، یک بیماری جدی که به رگ های خونی در کلیه ها آسیب می رساند، در بیمارستان بستری شدند.

در به‌روزرسانی دیگری در روز چهارشنبه، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها اعلام کرد که تعداد واقعی افراد مبتلا به این بیماری احتمالاً بسیار بیشتر از گزارش‌شده است و ممکن است شیوع به ایالت‌های دارای موارد شناخته شده محدود نشود.

همه ۱۸ بیمار که توسط مقامات بهداشتی مصاحبه شده بودند گفتند که در یک هفته قبل از مریض شدن غذای مک دونالد خورده بودند.

از ۱۴ نفری که می‌توانستند به یاد بیاورند که کدام برگر گوشت گاو را خورده‌اند، ۱۲ نفر گفتند که Quarter Pounder، یکی از محصولات اصلی مک‌دونالد از دهه ۱۹۷۰، خورده‌اند.

این مرکز گفت هنوز مشخص نیست که کدام ماده در کوارتر پاندر آلوده شده است، اما سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) گمان می‌کند که پیاز موجود در ساندویچ‌ها ممکن است علت این بیماری باشد.

در همین حال، سرویس بازرسی ایمنی مواد غذایی (FSIS) در حال بررسی منشا کتلت گوشت استفاده شده در همبرگرها برای یافتن علت شیوع است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا