اقتصاد جهان

پوتین: آمریکا با تسلیحاتی کردن دلار مرتکب اشتباه بزرگی شد

به گزارش خبرگزاری افق میهن ، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه در نشست بریکس در کازان به نقل از راشاتودی از سیاست آمریکا انتقاد کرد و تاکید کرد که استفاده از دلار به عنوان سلاحی علیه کشورها «اشتباهی بزرگ» است.

وی این اظهارات را پس از ارزیابی تند دیلما روسف، رئیس بانک توسعه جدید (NDB) از استفاده آمریکا از این ارز به عنوان ابزار سیاسی بیان کرد.

پوتین گفت: «بله، در واقع می‌توانیم ببینیم که درست است. در واقع، من فکر می کنم این یک اشتباه بزرگ برای کسانی است که این کار را انجام می دهند.

رئیس جمهور روسیه گفت: دلار همچنان مهم ترین ابزار مالی در جهان است و استفاده از آن به عنوان ابزاری برای دستیابی به اهداف سیاسی، اعتماد به این ارز را تضعیف و توانایی های آن را کاهش می دهد.

پوتین افزود: روسیه به دنبال لغو یا غلبه بر دلار نیست، اما از همکاری با دلار خودداری می کند.

وی گفت: باید به دنبال جایگزین های دیگری باشیم و این اتفاقی است که می افتد.

بر اساس این گزارش، بسیاری از موسسات مالی روسیه در سال ۲۰۲۲ در پاسخ به عملیات نظامی روسیه در اوکراین از دسترسی به سیستم مالی غرب محروم شدند. در نتیجه، مسکو تجارت با شرکای بین المللی را با استفاده از ارزهای ملی تسریع کرده است.

این روند توسط اعضای بریکس حمایت می شود که تا حد زیادی استفاده از دلار و یورو در تسویه حساب های تجاری را کنار گذاشته اند.

پوتین قبلا گفته بود که استفاده از ارزهای محلی به جای دلار یا یورو “به دور نگه داشتن توسعه اقتصادی تا حد امکان در دنیای امروز کمک می کند.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا