بانک و بیمه

اخطاربانک مرکزی به ۱۰بانک‌ | پرداخت وام مشاغل خانگی الزامی است

به گزارش افق میهن، بانک مرکزی با هشدار به بانک هایی که تسهیلات وام مشاغل خانگی را پرداخت نکرده اند، تاکید کرد: پرداخت سهمیه تعیین شده برای این بانک بر اساس قانون مربوطه (قانون ساماندهی مشاغل خانگی) الزامی است. در صورت عدم اجرای قانون می توان با مراجع ذیربط بیشتر پیگیری کرد.

بانک مرکزی همچنین تاکید کرده است که مدیران بانک ها سریعا واحدهای ذیربط را برای تسریع در پرداخت تسهیلات مذکور راهنمایی کنند.

این هشدار به بانک های تجاری مهر ایران، رسالت، توسعه تعاون، صادرات، ملی، رفاه، ملت، سپه و پست بانک داده می شود.

به گزارش تسنیم، بر اساس ماده ۱۸ قانون ساماندهی و حمایت از بنگاه های خانگی، بانک مرکزی موظف است هر ساله سهمیه ای را که می تواند از محل منابع اعتباری سرقفلی در اختیار بانک مرکزی قرار دهد. صندوق های عادی نظام بانکی، به طوری که ستاد بر اساس اولویت انواع مشاغل خانگی نسبت به تعیین سهمیه استانی اقدامات لازم را انجام داد.

بر این اساس بانک مرکزی در سال ۱۴۰۳ مقررات اعطای وام مسکن را طی بخشنامه ای به بانک های عامل (ملی، تعاون توسعه، صادرات، تجارت، ملت، سپه، رفاه، مهریران، رسالت و پست بانک) ابلاغ کرد.

لازم به ذکر است، وام قرض الحسنه برای ایجاد شغل انفرادی در سال جاری ۱۵۰ میلیون تومان و برای کارفرما برای ایجاد شغل برای ۴۰ نفر حداکثر ۴ میلیارد تومان با سود ۴ درصد است.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مشاغل خانگی، تسهیلات بانکی، تسهیلات قرض الحسنه،

لازم به ذکر است که بر اساس قانون تشکیلات و حمایت از بنگاه های مشاغل خانگی، فعالیت های مشاغل خانگی به فعالیت هایی اطلاق می شود که توسط یک یا چند نفر از اعضای خانواده در یک محل زندگی در قالب طرح کسب و کار طراحی می شود. برهم زدن و برهم زدن آرامش واحدهای مسکونی همجوار و منجر به تولید خدمات یا کالاهای قابل فروش در بازار خارج از محیط مسکونی می شود.

بر اساس مصوبات ستاد ساماندهی و حمایت از بنگاه های خانگی، حوزه های مشاغل خانگی در حوزه های صنایع دستی، فرش دستباف، دامپروری، شیلات، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی پیش بینی شده است. عشایری، تولیدات زراعی، تولیدی (صنعت و خدمات)، فعالیت ها ماهیتی فرهنگی و هنری دارند و بر این اساس انواع مشاغل خانگی و زیرمجموعه های آن در سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته است. بخش مشاغل خانگی

متقاضیان مشاغل خانگی با مراجعه به سایت وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی (به نشانی www.mcls.gov.ir) یکی از فرم های ثبت نام (مستقل – تحت پوشش – حمایت شده) را بسته به نوع فرم های تکمیلی توسط دستگاه اجرایی مربوطه بررسی خواهد شد. در صورت تایید طرح توسط دستگاه اجرایی، پرونده متقاضی به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال و مجوز مربوطه برای متقاضیان ارائه شده از سوی سازمان بهزیستی صادر می شود. پس از تایید طرح در دستگاه اجرایی مربوطه، تاییدیه برای تایید نهایی به موسسه خیریه ارسال می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا