اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/08/05 |برنت 76 دلار و 5 سنت شد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت نفت هفته گذشته به دلیل تداوم جنگ در خاورمیانه و انتخابات آتی آمریکا ۴ درصد افزایش یافت.

قیمت هر بشکه نفت برنت در دریای شمال با یک دلار و ۶۷ سنت معادل ۲.۲۵ درصد افزایش به ۷۶ دلار و ۵ سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲.۲۷ درصد افزایش به ۷۱.۷۸ سنت آمریکا با ۱.۵۹ سنت معامله می شود.

قیمت نفت برنت ۴ درصد و نفت آمریکا ۳.۷ درصد در هفته گذشته افزایش یافته است.

سرمایه گذاران پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و ژاپن، تصمیم بانک های مرکزی بزرگ جهان برای کاهش نرخ بهره و تصمیم دولت بریتانیا برای ارائه بودجه جدید، انتظار افزایش نوسانات را دارند.

انتظارات کاهش یا افزایش درگیری ها در خاورمیانه باعث شده است که هر دو شاخص نفت در هفته گذشته نوسانات شدیدی داشته باشند. قیمت نفت در روزهای دوشنبه و سه شنبه افزایش یافت و پس از آن در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

حمله هوایی رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه به کشته شدن سه خبرنگار در جنوب لبنان و حمله به گذرگاه مرزی با سوریه نیز مانع از فرار پناهجویان از جنگ شد.

مقامات رژیم صهیونیستی و آمریکا در روزهای آینده دور جدیدی از مذاکرات درباره آتش بس در غزه را آغاز خواهند کرد.

معامله گران همچنین منتظر اطلاعات بیشتر در مورد محرک های مالی چین هستند، اما انتظار ندارند که تقاضا برای نفت در این کشور افزایش یابد.

بانک سرمایه گذاری گلدمن ساکس روز پنجشنبه پیش بینی قیمت نفت خود در سال ۲۰۲۵ را بدون تغییر ۷۰ تا ۸۵ دلار در هر بشکه گذاشت.

انتهای پیام/۴۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا