بانک و بیمه

آغاز حراج سکه از ساعت ۱۲

به گزارش افق میهن، با تصمیم بانک مرکزی، از هفته جاری تعداد روزهای حراج سکه به سه روز (شنبه، دوشنبه، چهارشنبه) افزایش و عرضه انبوه سکه آغاز می شود. علاوه بر این، برای از بین بردن حباب تاریخی سکه، پیش بینی می شود سکه ۱۴۰۳ به زودی وارد بازار شود.

بانک مرکزی در نظر دارد هر سال سکه های جدید با تاریخ معرفی کند. اولین قدم این بود که سکه های جدید با تاریخ ۱۴۰۳ را وارد بازار کنیم. اطلاعات خبرنگار تسنیم حاکی از آن است که تحویل انبوه سکه ۱۴۰۳ در مرکز مبادلات به زودی آغاز می شود. سکه به تاریخ ۱۴۰۳ در تمامی قسمت ها به صورت تمام، نیم و ربع سکه ضرب می شود و به زودی وارد بازار می شود.

امروز شنبه ساعت ۱۲ حراج سکه در مرکز مبادلات ارزی آغاز می شود. کلیه اشخاص حقیقی دارای تابعیت ایرانی بالای ۱۸ سال می توانند در این مزایده شرکت نمایند. حداکثر حجم سفارش و خرید برای هر متقاضی در مجموع ۵ سکه می باشد. به این صورت که می تواند ۵ قطعه ربع سکه یا ۵ قطعه نیم سکه یا ۵ قطعه سکه کامل یا ترکیبی از هر سه شامل سکه کامل، نیم سکه و ربع سکه باشد و مجموع هر سه با هم باید باشد. ۵ قطعه تجاوز نمی کند.

متقاضیان باید توجه داشته باشند که برای هر سفارش از انواع سکه ها فقط می توانند یک سفارش فعال داشته باشند. یعنی متقاضیان برای ثبت سفارش هر نوع سکه فقط یکبار می توانند قیمت و تعداد سکه را تعیین کنند.

لازم به ذکر است شرکت در مزایده های گذشته مانع از شرکت در مزایده بیست و ششم نمی باشد و اشخاصی که در این مزایده شرکت می کنند می توانند در مزایده های آتی نیز شرکت نمایند.

از ۱۳ اسفند در ماه ۱۴۰۲ تاکنون ۲۵ مورد مزایده از طریق سامانه معاملاتی سکه طلا مرکز مبادلات ایران برگزار شده است که در مجموع ۳۹۳۰۰۰۸۸۸ قطعه سکه طلا به متقاضیان اختصاص یافته است. نسبت ربع سکه ۲۱۰۰۰۰ ۱۰ قطعه، نسبت نیم سکه ۷۵۰۰۰ ۶۱ قطعه و نسبت سکه تمام ۱۰۸۰۰۰ ۸۱۷ قطعه است.

لازم به ذکر است حراج شمش طلا فردا برگزار می شود. شصت و دومین حراج شمش طلا مرکز مبادلات ایران روز یکشنبه ششم ماه جاری برگزار می شود. متقاضیان خرید شمش طلا در صرافی ایران می توانند تا ساعت ۲۴ روز شنبه ۵ آبان برای هر قطعه شمش طلا سه میلیارد و پانصد میلیون ریال (۳۵۰ میلیون تومان) به عنوان تضمین برای شرکت در شصت و دومین مزایده این مرکز واریز کنند.

این حراج از ساعت ۱۲ الی ۱۶ در تالار معاملات طلای مرکز بورس ایران برگزار می شود.

این گزارش نشان می دهد در ۶۱ حراج شمش طلا که مرکز مبادلات ایران برگزار شد، ۱۱ هزار و ۳۱۶ کیلوگرم شمش طلا داد و ستد شد که بیش از ۵۱.۳ میلیارد تومان ارز حاصل از صادرات را وارد اقتصاد کشور کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا