اخبار بورس

موضوعی که می‌تواند یکی از چالش‌های جدی بورس باشد

واکنش سرد بازار سرمایه به بودجه ۱۴۰۴ در این روزهای پرتنش؛

انتشار ۵۰۰ اقدام برای فروش اوراق ممکن است یکی از چالش های جدی بازار سرمایه باشد که علل آن به درستی مشخص نیست و در صورت اجرایی شدن ممکن است دوباره بازار سرمایه را با مشکل و مشکل مواجه کند.

نیما میرزاییکارشناس بازار سرمایه در گفتگو با اخبار بورس وی تصریح کرد: اخبار بودجه ۱۴۰۴ منتشر شده تا کنون که مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است منجر به سوگیری مشخص و قاطعی برای بازار سرمایه نشده است. مواردی مانند تعیین تعرفه گازها و سوخت های صنعتی ممکن است به نفع بازار باشد و اثر تورمی واضح و منفی بر بازار سرمایه نداشته باشد، اما به نقاط حمایتی و به ویژه نقاط ضعف بازار توجهی نشده است.

وی افزود: یکی از موارد خاصی که با آن مواجه هستیم، تفاوت فاحش دلار نیما با دلار بازار آزاد است که تابع اختیارات بانک مرکزی اما به نوعی تحت نظارت یا هدایت دولت است. راه حل خاصی برای این مشکل وجود ندارد و ممکن است همچنان یک چالش بازار سرمایه باقی بماند.

میرزایی ادامه داد: علاوه بر این، فروش اوراق رونق بسیار زیادی داشته است و تعداد ۵۰۰ تلاش برای فروش اوراق می‌تواند یکی از چالش‌های عمده بازار سرمایه باشد.

وی بیان کرد: با نگاهی به بازار سرمایه، نگاهی به میزان فروش خودروهای وارداتی در بورس کالا داشت که این نکته مثبتی است و می تواند برای بازار سرمایه و دولت امیدوار باشد.

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: در مجموع می توان بودجه را در ارزش متعادل ۱۴۰۴ ارزش گذاری کرد و واکنش سرد بازار به این موضوع در این روزهای پرتنش موید این موضوع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا