محیط زیست

وقوع ۷۹ فقره آتش‌سوزی طی ۷ ماه سال‌ جاری / حریق مراتع سیمرم و اردستان کنترل شد

منصور شه فروش در گفت و گو با خبرنگار افق میهن با بیان اینکه آتش سوزی در مساحت ۷۸۰۰ متر مربع روستای نیسیان از توابع برزووند اردستان مهار شد، گفت:

وی در خصوص مهار آتش سوزی در سه هکتار از اراضی مرتع رودآباد شهرستان سمیرم افزود: پنجشنبه سوم آبان در این سال که منجر به آسیب به پوشش گیاهی مراتع گونه ها شد گون، ارجان و تبدیل به گیاهان علوفه ای شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: در این راستا عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان های فوق نسبت به مهار آتش سوزی در اراضی و جلوگیری از سرایت آتش سوزی به موقع و با همکاری عوامل محلی اقدام کردند. مراتع منطقه

این فروشنده شیشه با توجه به اینکه علت حوادث اخیر عوامل انسانی گزارش شده است، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۹ مورد آتش سوزی در مراتع استان رخ داده است که به ۲۳۴ هکتار از مراتع خسارت وارد کرده است. مناطق غرب و جنوب استان بیشترین تعداد حوادث را به خود اختصاص دادند.

وی گفت: شهرستان‌های فریدونشهر، سمیرم، بویین‌میاندشت، شهرضا، چادگان، فریدن بیشترین آمار تعداد و مساحت زمین‌های آتش‌گرفته، وقوع آتش‌سوزی در اراضی طبیعی و مراتع طی سال جاری در روزهای پایانی را شامل می‌شوند. هفته و تعطیلات و همزمان با افزایش دما و عدم رعایت اصول ایمنی از سوی دامداران و طبیعت گردان تشدید شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه تابستان امسال گرم ترین تابستان سال های اخیر گزارش شده است، خاطرنشان کرد: تشدید شرایط گرد و غبار، نارضایتی برق و آب، بروز تنش آبی برای درختان، باغ ها و فضای سبز و افزایش آتش سوزی در پوشش گیاهی، مرتع و جنگل از جمله اثرات افزایش دما در تابستان سال جاری بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا