اخبار بورس

بازار سرمایه در هفته جاری چه روندی خواهد داشت؟

کاهش ریسک ارزیابی شده توسط معامله گران؛

اخبار غیررسمی گزارش شده و ابعاد این حملات تا کنون بسیار جزئی تر از خطر ارزیابی شده توسط معامله گران بوده است. با توجه به این مشکل بازار سرمایه از امروز حرکت صعودی را آغاز کرده است. در صورت تداوم روند مثبت ایجاد شده از صبح امروز، مقام ناظر می تواند با افزایش دامنه نوسان و عبور مجدد از محدوده ۲ میلیون واحدی شاخص کل به بازگشت روند بازار کمک کند.

بهراد موسویکارشناس بازار سرمایه در گفتگو با اخبار بورس وی تصریح کرد: پیام های تکمیلی ستاد کل نیروهای مسلح هنوز به اطلاع عموم نرسیده است و نمی توان در مورد ابعاد حوادث صبح شنبه نظر رسمی داد، اما می توان در مورد پیام ها و ابعاد آن اظهار نظر رسمی کرد. خطراتی که تاکنون به طور غیررسمی گزارش شده اند به میزان قابل توجهی کمتر از ریسک ارزیابی شده توسط معامله گران بوده است. با توجه به این مشکل بازار سرمایه از امروز حرکت صعودی را آغاز کرده است.

وی افزود: معاملاتی که از صبح امروز در بازار آزاد دلار و تتر انجام شده نیز گواه کاهش جزئی التهاب شدید چند هفته اخیر است. پیش بینی می شود با توجه به عواملی همچون کاهش ارزیابی ریسک و نشست امروز با نهادهای بازار سرمایه در سازمان بورس، بازار سرمایه در هفته جاری معاملات قوی و سبزتری را تجربه کند.

مدیر سرمایه گذاری بیمه آرمان گفت: در حال حاضر بازار سرمایه ریسک خاصی از اخبار منتشر شده در معاملات امروز ارزیابی نکرده است. کارشناسان و اهالی بازار در هفته گذشته میزان رخدادهای ریسک سیستمی را که بسیار فراتر از حادثه امروز بوده و حتی حوادث زیرساختی پیش‌بینی شده بود، پیش‌بینی کردند، اما خوشبختانه تاکنون خبری از این رویدادها منتشر نشده و بازار نیز به معاملات امروز واکنش منفی نشان داد. این اتفاق نیفتاد.

موسوی ادامه داد: در صورت تداوم روند مثبت ایجاد شده از صبح امروز، رگولاتوری می تواند با افزایش دامنه نوسان و عبور مجدد از محدوده ۲ میلیون واحدی شاخص کل به بازگشت روند بازار کمک کند. با توجه به اینکه شاهد صف خرید در صندوق های اهرمی یا نمادهای بزرگ هستیم، با احساس تداوم وضعیت موجود ضمن کاهش ریسک، می توان به سازمان بورس پیشنهاد داد که محدوده نوسانات را برای احیای روند بازار سرمایه بازگشایی کند و به آن برسد. نقطه خرید قبلی سریعتر.

این کارشناس بازار سرمایه یادآور شد: باید توجه داشت که به طور کلی باید از معاملات هیجانی خودداری کرد. بسیاری از معامله گران و سرمایه گذاران روز چهارشنبه اقدام به خرید صندوق های طلا کردند و این احتمال وجود دارد که امروز با بازگشایی صندوق های طلا شاهد موج منفی در این صندوق ها باشیم. به سرمایه گذاران توصیه می شود در تمام روندهای نزولی و صعودی از معاملات هیجانی پرهیز کنند و سعی کنند در فضایی منطقی و به دور از هیجان، سرمایه خود را به مقاصد مناسب بفرستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا