اقتصاد جهان

سود مرسدس با کاهش تقاضا در بازار چین کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از راشاتودی، شرکت خودروسازی لوکس مرسدس بنز در گزارش سود خود در روز جمعه اعلام کرد که سود این شرکت آلمانی در سه ماهه سوم سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۴ درصد کاهش یافته است.

در این گزارش آمده است که مرسدس از جولای تا سپتامبر به سود خالص ۱.۷ میلیارد یورویی دست یافته است، در حالی که در مدت مشابه سال گذشته ۳.۷ میلیارد یورو بود.

فروش مرسدس ۳۴.۵ میلیارد یورو بود که حدود ۷ درصد کاهش داشت. در همان زمان، در بخش اصلی این شرکت، خودروهای سواری، سود تعدیل شده قبل از بهره و مالیات (EBIT) با ۶۴ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱.۲ میلیارد یورو رسید.

هارالد ویلهلم، مدیر مالی گروه مرسدس بنز، در گزارش درآمد این شرکت گفت: نتایج سه ماهه سوم جاه طلبی های ما را برآورده نمی کند.

وی افزود: ما در مورد تحولات آینده بازار محتاط هستیم و تمام تلاش‌ها را برای افزایش کارایی و بهبود هزینه‌ها در سراسر کسب‌وکار افزایش خواهیم داد.

مرسدس به تعدادی از عوامل برای نتایج ناامیدکننده اشاره کرد، به ویژه “شرایط ضعیف تر اقتصاد کلان و رقابت شدید، عمدتا در آسیا.”

رکود اقتصادی چین پس از ویروس کرونا که به دلیل مشکلات مالی تشدید شده است، تقاضا را کاهش داده و به این خودروساز ضربه زده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا