ترندهای روز

وقفه ۸ ماهه به دلیل مشکلات فنی و طوفان میلتون؛ ۴ فضانورد ناسا بالاخره پا بر زمین نهادند

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

چهار فضانورد پس از تقریباً هشت ماه اقامت در ایستگاه فضایی بین‌المللی، صبح روز جمعه ۲۵ اکتبر به زمین بازگشتند. این ماموریت که به دلیل مشکلات کپسول بوئینگ به نام «استارلاینر» و طوفان قدرتمند میلتون به تعویق افتاد، با فرود کپسول اسپیس ایکس در خلیج مکزیک پایان یافت.

این چهار فضانورد در ماه مارس به فضا پرتاب شدند و پس از بروز این مشکلات، با حمایت تیم های زمینی توانستند بر این شرایط پیچیده فائق آیند.

مایکل برات، تنها عضو باتجربه این ماموریت، تلاش‌های تیم‌های پشتیبانی برای تغییر و تطبیق برنامه‌ها را ستود و گفت: «تیم‌ها به ما کمک کردند تا با چالش‌های پیش‌بینی‌نشده کنار بیاییم».

کپسول بوئینگ استارلاینر در سپتامبر ۲۰۲۴، برخلاف برنامه ریزی های اولیه، باید بدون حضور فضانوردان به زمین می رفت.

در روز جمعه، ۲۵ اکتبر، کپسول اسپیس ایکس سرانجام توانست چهار فضانورد – از جمله سه فضانورد آمریکایی (متیو دومینیک، مایکل برات و جانت اپس) و الکساندر گربنکین، فضانورد روسی را به سلامت به زمین بیاورد.

بررسی اثرات بی وزنی بر بدن انسان

تیم های بازیابی این چهار فضانورد را به سلامت از کپسولی که در آب فرود آمده بود بیرون آوردند.

پس از بازگشت این فضانوردان، ایستگاه فضایی بین المللی به خدمه عادی هفت نفره خود، شامل چهار فضانورد آمریکایی و سه فضانورد روسی بازگشت.

فضانوردان Crew-8 در طول سفر خود به پیشرفت دانش بشری در زمینه علوم فضایی کمک کردند. این ماموریت دستاوردهای مهمی در زمینه بررسی اثرات بی وزنی بر بدن انسان، زیست شناسی و فناوری های فضایی به همراه داشت.

منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا