ترندهای روز

همبرگرهای آلوده «مک دونالد»؛ شمار مبتلایان به باکتری خطرناک E.coli افزایش یافت

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

سازمان غذا و داروی ایالات متحده روز گذشته (جمعه) اعلام کرد که در حال حاضر ۷۵ نفر به دلیل بیماری ناشی از باکتری اشریشیا کلی یا E.coli مرتبط با همبرگر مک دونالد بیمار شده اند و تعداد افراد مبتلا به این عفونت خطرناک باکتریایی همچنان وجود دارد. افزایش می یابد. در حال افزایش است

همچنین مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا (CDC) روز گذشته هشدار داد: تعداد واقعی افراد بیمار در این شیوع احتمالاً بسیار بیشتر از آمار گزارش شده است.

پیش از این دولت آمریکا گزارش داده بود که شیوع این بیماری منجر به فوت یک نفر و بیمار شدن ۴۹ نفر دیگر شده است. همچنین ۱۰ نفر نیز در بیمارستان بستری شده اند.

گفته می شود سویه E.coli که یک نفر را کشته است باعث بیماری بسیار جدی به خصوص برای افراد مسن، کودکان و افراد دارای نقص ایمنی می شود.

به نوشته روزنامه گاردین، یافته های اولیه سازمان غذا و داروی آمریکا و همچنین این شرکت نشان داد که پیاز خرد شده استفاده شده منبع احتمالی شیوع این بیماری بوده است.

مواردی از بیماری ناشی از محصولات مک دونالد بین ۲۷ سپتامبر تا ۱۰ اکتبر گزارش شده است.

اشریشیا کلی یک گروه بزرگ و متنوع از باکتری ها است. اگرچه بیشتر سویه های E. coli بی ضرر هستند، اما سایر گونه ها می توانند افراد را بیمار و حتی تهدید کننده زندگی کنند.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا