ترندهای روز

ساکنان یکی از شهرهای فرانسه به طور رایگان به چت‌ جی‌پی‌تی پریمیوم دسترسی پیدا می‌کنند

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

شهری در فرانسه اعلام کرده است که دسترسی به چت GPT Premium را برای ۱۲۰۰۰ ساکن خود رایگان می کند تا افراد مسن نیز بتوانند از خدمات دیجیتال بهره مند شوند. آیا این اقدام به آنها کمک می کند تا با دنیای دیجیتال کنار بیایند؟

به تازگی مقامات شهر آرکاشون در جنوب غربی فرانسه اعلام کرده اند که ساکنان این شهر می توانند به صورت رایگان از چت GPT Premium استفاده کنند. آنها می گویند که این اقدام با هدف تسهیل دسترسی اکثراً سالمندان این منطقه به اطلاعات شهری و ارتقای سواد دیجیتال آنها انجام می شود.

ایو فولن، شهردار شهر و یکی از اعضای حزب راست‌گرای جمهوری‌خواه، هفته گذشته اعلام کرد که “سواد دیجیتال در زندگی روزمره ضروری است.” او همچنین توضیح داد که شهر افرادی را برای کمک به ساکنان با اطلاعات دیجیتالی آموزش داده است و اکنون تصمیم گرفته است یک قدم فراتر رفته و دسترسی به چت GPT را برای همه ساکنانش رایگان کند.

بیش از ۶۰ درصد از جمعیت ۱۲۰۰۰ نفری این شهر بالای ۶۰ سال سن دارند و شهردار در مصاحبه ای با یک شبکه تلویزیونی فرانسوی، آرکاشون را از نظر اجتماعی قدیمی ترین شهر فرانسه نامید.

دسترسی به این سرویس از طریق وب سایت رسمی شهر آرکشون انجام می شود. این وب سایت اطلاعاتی را در مورد کارهایی که این ابزار هوش مصنوعی می تواند انجام دهد، از جمله دسترسی به اطلاعات شهرداری ارائه می دهد.

این ربات چت مبتنی بر GPT-4، آخرین نسخه چت GPT است که فقط برای مشترکین پولی در دسترس است و به طور خاص با استفاده از داده های محلی بهینه شده است. مسئولان شهری اعلام کردند که در روز ۲۵۰، کدهای دسترسی به این برنامه بین ساکنان توزیع می شود.

این شهر که در سواحل اقیانوس اطلس در نزدیکی بوردو واقع شده است، به دنبال تسهیل دسترسی به فناوری های دیجیتال برای ساکنانش است. در حال حاضر بسیاری از خدمات اداری از جمله امور مالیاتی به صورت آنلاین انجام می شود.

البته این طرح مخالفان خود را دارد و برخی از کاربران شبکه های اجتماعی این نگرانی را مطرح می کنند که این شهر به جای یک شرکت فرانسوی، یک شرکت آمریکایی را برای ارائه خدمات افق میهن کرده است.

در حالی که دولت فرانسه در تلاش برای کاهش هزینه ها برای مقابله با یک بحران مالی بزرگ است، ایو فولون در مصاحبه با رادیو فرانسه تخمین زد که هزینه ساخت ChatGPT رایگان در این شهر حدود ۱۰۰۰۰ یورو در سال خواهد بود.

از سوی دیگر، ابزارهای هوش مصنوعی به دلیل تولید اطلاعات نادرست و ارائه پاسخ های غیرواقعی به نام «توهم» مورد انتقاد قرار گرفته اند.

به همین منظور این شهر در نظر دارد دوره های آموزشی منظمی را برگزار کند تا استفاده بهینه از این ابزار تضمین شود.

منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا