اخبار بورس

ترامپ به دنبال جذب رای مسلمانان

حمایت میشل اوباما از هریس در میشیگان؛

دونالد ترامپ جمهوری خواه روز شنبه به دنبال حمایت رای دهندگان مسلمان در میشیگان بود، در حالی که میشل اوباما با اشتیاق از کامالا هریس در یک گردهمایی دموکرات ها در این ایالت حساس حمایت کرد.

گزارش کردن اخبار بورس به گزارش رویترز؛ در میشیگان، هریس و ترامپ برای جلب نظر رأی دهندگانی که شامل جوامع عرب-آمریکایی و مسلمان نگران بمباران غزه توسط اسرائیل و کارگران اتحادیه شده نگران خودروهای برقی که صنعت خودروسازی آمریکا را متحول می کنند، رقابت می کنند. دیترویت، بزرگترین شهر این ایالت، مقر صنعت خودرو آمریکا است.
ترامپ در تظاهراتی در خارج از دیترویت گفت که به تازگی با گروهی از رهبران مذهبی محلی ملاقات کرده و استدلال کرده است که سزاوار حمایت رای دهندگان مسلمان است زیرا به درگیری پایان داده و صلح را در خاورمیانه به ارمغان خواهد آورد.
او در حومه نیویورک در دیترویت گفت: “این تمام چیزی است که آنها می خواهند.”

ترامپ به طور کامل از اسرائیل حمایت می کند اما هنوز نگفته است که چگونه به درگیری در آنجا پایان خواهد داد
با این حال، به نظر می رسد ترامپ حمایت برخی از مسلمانان آمریکایی را که از جو بایدن و حمایت هریس از اسرائیل ناراضی هستند، به دست آورده است، حتی اگر او در اولین دوره ریاست جمهوری خود مهاجرت از برخی از کشورهای دارای اکثریت مسلمان را ممنوع کرد.
امام بلال الظهیری از مرکز اسلامی دیترویت به ترامپ روی صحنه پیوست و گفت: ما از مسلمانان می خواهیم که در کنار رئیس جمهور ترامپ بایستند زیرا او وعده صلح داده بود.

با حدود ۸.۴ میلیون رای دهنده ثبت نام شده و ۱۵ رای از ۲۷۰ رای الکترال مورد نیاز برای پیروزی، میشیگان یکی از هفت ایالت مهم ایالات متحده است که در مورد انتخابات تصمیم گیری خواهد کرد. این ایالت بخشی از دیوار آبی است که همراه با پنسیلوانیا و ویسکانسین، بهترین شانس دموکرات ها برای انتخاب هریس محسوب می شود.

اوباما وارد صحنه می شود
در شهر کالامازو در جنوب میشیگان، در حدود ۱۲۰ مایلی، هریس اختلافات خود را با ترامپ در مورد مسائلی مانند حقوق سقط جنین، مالیات و مراقبت های بهداشتی بیان کرد.

اما ابتدا، میشل اوباما، همسر محبوب باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق، با برجسته کردن تفاوت‌های بین این دو نامزد از نظر شخصیتی و شایستگی‌های شخصی و گفتن اینکه در رفتار با ترامپ و هریس استاندارد دوگانه وجود دارد، جمعیت را داغ کرد.
بانوی اول سابق، با دعوت از هر کس که مطمئن نیست از رای دهندگان خواست تا “شکستن بدهند” گفت: “امیدوارم مرا ببخشید که کمی ناامید شدم از اینکه برخی از ما تصمیم گرفتیم بی کفایتی آشکار ترامپ را نادیده بگیریم در حالی که انتظار داریم کامالا هر لحظه ما را غافلگیر کند.” عاری از هرگونه ابهام.» شما وارد هستید، بیرون بیایید.

پایان مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا