اخبار بورس

احتمال کاهش قیمت نفت پس از حملات محدود اسرائیل به ایران

نفت در پی صلح؛

تحلیلگران گفتند که انتظار می رود با از سرگیری معاملات در روز دوشنبه قیمت نفت کاهش یابد زیرا حمله تلافی جویانه اسرائیل به ایران در آخر هفته تاثیری بر زیرساخت های نفتی و هسته ای تهران نداشته و تامین انرژی را مختل نکرده است.

گزارش کردن اخبار بورس به گزارش سرمایه گذاری؛ تحلیلگران گفتند که انتظار می رود با از سرگیری معاملات در روز دوشنبه قیمت نفت کاهش یابد زیرا حمله تلافی جویانه اسرائیل به ایران در آخر هفته تاثیری بر زیرساخت های نفتی و هسته ای تهران نداشته و تامین انرژی را مختل نکرده است.
معاملات آتی نفت خام برنت آمریکا و نفت خام وست تگزاس اینترمدیت در معاملات پرنوسان هفته گذشته ۴ درصد افزایش یافت، زیرا بازارها به ابهام در مورد میزان پاسخ اسرائیل به حمله موشکی ایران در ۱ اکتبر و واکنش انتخابات ماه آینده آمریکا واکنش نشان دادند.
ده‌ها جنگنده اسرائیلی پیش از طلوع صبح روز شنبه در سه موج به کارخانه‌های موشک‌سازی و دیگر سایت‌ها در نزدیکی تهران و غرب ایران حمله کردند که آخرین درگیری بین رقبای خاورمیانه‌ای است.

هری چیلیگوریان، رئیس تحقیقات Onyx در لینکدین نوشت: «بازار می‌تواند نفس راحتی بکشد. ناشناخته‌ای که پاسخ نهایی اسرائیل به ایران بود برطرف شد.

اسرائیل پس از کناره گیری آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، حمله کرده است و دولت ایالات متحده نمی توانست به نتیجه بهتری با انتخابات کمتر از دو هفته دیگر امیدوار باشد.
روز شنبه، ایران حمله هوایی شبانه اسرائیل به اهداف نظامی ایران را کم اهمیت جلوه داد و گفت که این حمله خسارات محدودی به بار آورده است.

تونی سیکامور، تحلیلگر بازار در IG در سیدنی گفت: «اسرائیل به زیرساخت‌های نفتی حمله نکرد و گزارش‌هایی مبنی بر عدم پاسخ ایران به این حمله، عنصر عدم اطمینان را از بین برده است.
وی افزود: به احتمال زیاد وقتی فردا معاملات آتی نفت خام باز می شود، شاهد واکنش نوع «خرید بر اساس شایعه، فروش بر اساس واقعیت» باشیم که WTI می تواند به ۷۰ دلار در هر بشکه بازگردد.
چیلیگوریان انتظار دارد که ریسک ژئوپلیتیکی مرتبط با قیمت نفت به سرعت کاهش یابد و نفت برنت به سمت ۷۴ تا ۷۵ دلار در هر بشکه حرکت کند.

جیوانی استاونو، تحلیلگر کالاهای UBS نیز انتظار دارد که قیمت نفت در روز دوشنبه کاهش یابد، زیرا واکنش اسرائیل به حمله ایران محدود به نظر می رسد.
او افزود، با این حال، من انتظار دارم که این واکنش نزولی موقتی باشد، زیرا معتقدم بازار قیمت‌گذاری بیش از حد ریسک نداشته است.

پایان مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا