ترندهای روز

مدیرعامل انویدیا: هوش مصنوعی می‌تواند بخشی از کارهای ما را تا ۱۰۰۰ برابر بهتر انجام دهد

پایگاه خبری تحلیلی منتخب (ofoghmihan.ir):

جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا، در جدیدترین اظهار نظر خود در مورد هوش مصنوعی گفته است که این فناوری می تواند برخی مشاغل را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد، اما نمی تواند به طور کامل جایگزین انسان شود.

به گزارش بیزینس اینسایدر، جنسن هوانگ که در کنفرانس هوش مصنوعی انویدیا در هند شرکت کرده بود، گفت که انتظار دارد هوش مصنوعی بتواند برخی از وظایف را ۱۰۰۰ برابر بهتر از انسان انجام دهد، اما این فناوری نمی تواند به همان شیوه جایگزین انسان شود. تبدیل به شغل شوند

جنسن هوانگ می گوید هوش مصنوعی نمی تواند جایگزین انسان شود

مدیرعامل انویدیا همچنین گفت:

هوش مصنوعی در حال حاضر قادر به انجام کاری نیست که ما انجام می دهیم. بسته به کاری که ما انجام می دهیم، این فناوری می تواند ۲۰ درصد از کارهایی که ما انجام می دهیم ۱۰۰۰ برابر بهتر انجام دهد. همه چیز در هر شغلی.”

هوانگ همچنین در پاسخ به این سوال که آیا هوش مصنوعی می‌تواند کار او را بر عهده بگیرد، گفت: «مطمئناً خیر». در عوض، مدیر عامل انویدیا معتقد است که هوش مصنوعی می تواند فرصت هایی را برای افراد ایجاد کند تا وظایف خود را انجام دهند و فرآیندهای کاری را سرعت بخشند. او آینده ای را توصیف کرد که در آن مردم از هوش مصنوعی به عنوان دستیار برای خودکارسازی وظایف خود استفاده می کنند.

جنسن هوانگ می گوید، تهدید واقعی این نیست که هوش مصنوعی بتواند مشاغل را تصاحب کند، بلکه این است که فردی که از هوش مصنوعی برای خودکارسازی ۲۰ درصد وظایف خود استفاده می کند، بتواند شغل شما را تصاحب کند.

مدیرعامل انویدیا تاکنون اظهارات جنجالی در مورد هوش مصنوعی و تاثیرات آن بر آینده کاری داشته است. برخلاف بسیاری که معتقدند هوش مصنوعی می تواند بسیاری از مشاغل را نابود کند، هوانگ معتقد است که این فناوری حتی می تواند فرصت های شغلی جدیدی ایجاد کند. او قبلا گفته بود که امیدوار است انویدیا به شرکتی با بیش از ۱۰۰ میلیون دستیار هوش مصنوعی تبدیل شود.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا