اخبار اقتصاد ایران

با وام ارزان‌قیمت 4 درصدی خانه‌دار شوید

محمد آیینی با بیان اینکه برای ساخت مسکن در مکان هایی که زیرساخت های مناسب برای سکونت مردم وجود ندارد، نباید برنامه ریزی کرد.

وی بیان کرد: اسکان افراد در بافت های فرسوده با یک سوم هزینه واگذاری زمین رایگان، آماده سازی، ساخت مدرسه، ساخت درمانگاه، ساخت جاده و … در قالب وام خرید ارزان ۴ درصد امکان پذیر است. .

وی افزود: در واقع با هزینه یک واحد ۸۰ متری در شهری مانند پرند می توان یک واحد ۴۰ تا ۵۰ متری در تهران خریداری کرد.

مدیرعامل شرکت نوسازی شهری ایران تاکید کرد: حدود ۴ میلیون متقاضی مسکن در کشور داریم، معتقدیم ۵۰ هزار واحد از صف نهضت ملی مسکن در بافت های فرسوده را می توان با پرداخت وام خرید خانه دار کرد.

آئینی گفت: در برنامه هفتم توسعه سالانه ۱۰۰ واحد در بافت فرسوده تولید شود. از این تعداد ۳۰ هزار واحد پلاک قدیمی است یعنی ۷۰ هزار واحد اضافه داریم که ۵۰ هزار واحد آن را می توان برای خرید از طریق وام مسکن به مردم عرضه کرد.

وی افزود: زمانی که سازنده ببیند خریدار خوبی برای واحد مسکونی وجود دارد، بیشتر تولید مسکن را انجام می دهد. این فرآیند باعث تجدید بیشتر بافت های فرسوده می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با این اقدام حوزه تقاضا توانمند می شود، اظهار داشت: برای اجرای این برنامه نیازی به پرداخت وام نیست چرا که بخش زیادی از وام ها در دوره مشارکت خواهد بود. به فروش اقساطی تبدیل شود البته برای برخی گفته ایم که وام خرید باید پرداخت شود.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا