اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1403/08/07

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه در حالی کاهش یافت که شاخص دلار همچنان بالاست و سرمایه گذاران منتظر آمارهای اقتصادی ایالات متحده هستند تا سرنخ های جدیدی از سیاست های پولی فدرال رزرو به دست آورند.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۳ درصد کاهش به ۲۷۳۳ دلار و ۶ سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۳۷ کاهش به ۲۷۴۴ دلار و ۳۰ سنت رسید.
شاخص دلار ۰.۲ افزایش یافت و بهترین عملکرد ماهانه خود از آوریل ۲۰۲۲ را به ثبت رساند. افزایش ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای جهان گرانتر کرده و تمایل به آن را کاهش می دهد.

با این حال، تحلیلگران بر این باورند که قیمت طلا همچنان در وضعیت مطلوبی قرار دارد و تا ۲۸۰۰ دلار افزایش خواهد یافت.
داده های اقتصادی آمریکا شامل گزارش اشتغال این کشور، نرخ بیکاری و شاخص هزینه مصرف شخصی در هفته جاری منتشر می شود و سلامت بازار کار و روند تورم را در این کشور مشخص می کند.
معامله گران اکنون ۹۵ درصد شانس دارند که فدرال رزرو در نشست نوامبر خود نرخ بهره را ۰.۲۵ درصد کاهش دهد. کاهش نرخ بهره باعث کاهش هزینه های نگهداری طلا به عنوان یک دارایی غیر سودده و افزایش تمایل به خرید آن می شود.
طلا روز چهارشنبه به بالاترین رقم ۲۷۵۸ دلار و ۳۷ سنت رسید که به دلیل تقاضا برای طلا به عنوان پناهگاه امن در میان بی ثباتی ژئوپلیتیکی تقویت شد.
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شده است که به تاسیسات نظامی و دفاعی ایران حمله کرده است.
انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا و رقابت فزاینده بین دونالد ترامپ و کامالا هریس یکی دیگر از دلایل بی ثباتی بازار است.
در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۷۴ درصد کاهش به ۳۳.۵۳ دلار و پلاتین ۰.۳۹ درصد کاهش یافت و به ۱۰۲۱.۳۲ دلار رسید.
انتهای پیام/۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا