اخبار اقتصاد ایران

چند درصد سکه حراجی خریدند؟/ زمان‌بندی تحویل سکه :: افق میهن

بیست و ششمین حراج سکه طلا با اختصاص ۴۰۳۳ قطعه انواع سکه طلا به کار خود پایان داد که کل ثبت سفارش سکه ۵۷۲۸ قطعه بود. بر اساس این آمار به ۷۰ درصد سفارش ها سکه اختصاص یافت.

به گزارش افق میهن، بیست و ششمین حراج سکه طلا با اختصاص ۴۰۳۳ قطعه انواع سکه طلا به پایان رسید و تعداد کل سفارشات سکه ۵۷۲۸ قطعه بود که ۷۰ درصد متقاضیان برنده حراج سکه طلا شدند.

بیست و ششمین حراج سکه طلا روز شنبه ۵ آبان ۱۴۰۳ برگزار و از مجموع ۲۳۶۳ قطعه ربع سکه ثبت شده، ۱۷۷۸ قطعه با میانگین قیمت ۱۶ میلیون و ۴۳۳ هزار تومان به متقاضیان اختصاص یافت.

همچنین از مجموع ۹۷۸ قطعه نیم سکه سفارش شده ۵۹۲ قطعه با میانگین قیمت ۲۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به متقاضیان اختصاص یافت.

گفتنی است در حراج سکه کامل ۲۳۸۷ قطعه سکه سفارش داده شد که از این تعداد ۱۶۶۳ قطعه با میانگین قیمت ۴۸ میلیون و ۴۲۱ هزار تومان به فروش رسید. بدیهی است بین متقاضیان افراد بالا و افراد زیر این قیمت ها قیمت پیشنهادی اعلام و به آنها تخصیص داده شده است.

این گزارش حاکی است؛ از ۱۳ اسفند در ماه ۱۴۰۲ تعداد ۲۶ مورد حراج از طریق سامانه معاملات سکه طلا مرکز مبادلات ایران برگزار شده است که طی این مزایده ها در مجموع ۳۹۷ هزار و ۹۲۱ قطعه سکه طلا به متقاضیان اختصاص یافته است. سهم ربع سکه ۲۱۱ هزار و ۷۸۸ قطعه، نیم سکه ۷۵ هزار و ۶۵۳ قطعه، سکه تمام ۱۱۰ هزار و ۴۸۰ قطعه است.

باید گفت؛ با اعلام بانک مرکزی از هفته جاری حراج سکه در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه برگزار می شود که عرضه سکه در این مدت انبوه خواهد بود.
بر این اساس حراج بعدی سکه فردا در مرکز مبادلات ارزی برگزار می شود و خریداران سکه های حراج شده تا ساعت ۲۳ امشب فرصت دارند نسبت به پرداخت اقدام کنند.

بیست و هفتمین حراج سکه طلا در مرکز مبادلات طلا و ارز ایران روز دوشنبه هفتم آبان در ماه ۱۴۰۳ از طریق سامانه معاملات این مرکز (market.ice.ir) برگزار می شود. مهلت واریز، از ساعت ۸ صبح الی ۱۱ شب یکشنبه ۶ آبان ماه و زمان ثبت سفارش از ساعت ۱۲:۰۰ الی ۱۴:۰۰ روز دوشنبه هفتم می باشد آبان ماه خواهد بود.

برنامه تحویل سکه

متقاضیان جهت دریافت سکه به برنامه تحویل سکه توجه داشته باشند. زمان تحویل بدون هزینه نگهداری سکه طلا از ۱۴ آبان ماه شروع و پایان ماه ۲۱ آبان ماه ادامه خواهد داشت؛ در این مدت فقط هزینه تحویل توسط شعب بانک دریافت می شود، هزینه تحویل تمام سکه ۳۰ هزار تومان خواهد بود.

افرادی که در بازه زمانی ۲۲ تا ۲۹ آبان ماه برای دریافت سکه، علاوه بر هزینه تحویل، باید هزینه ذخیره سازی را نیز بپردازند. هزینه نگهداری سکه طلا روزانه ۵۰ هزار تومان برای هر قطعه سکه و به شعبه بانک واریز می شود. این هزینه شامل روزهای تعطیل نیز خواهد بود.

در صورت عدم دریافت سکه توسط افراد در بازه زمانی تحویل سکه، تراکنش باطل می شود و پس از اعلام بانک تراکنش، پس از کسر هزینه خرید و سایر هزینه های عملیاتی، وجه به کیف پول خریدار بازگردانده می شود. ; در صورت فسخ معامله به دلیل عدم مراجعه خریدار به شعبه منتخب در سامانه برای دریافت سکه طلا در مدت مقرر، خریدار به مدت ۱۸۰ روز از ثبت هرگونه سفارش خرید در سامانه منع خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا