اخبار بورس

کیش اینوکس در مسیر رشد و دستیابی به بلوغ/ ظرفیت بهره وری از کارشناسان خبره منطقه در کیش اینوکس

حضور ظرفیت نهادی و جغرافیایی مناسب در نمایشگاه کیش اینوکس;

فرصتی برای استفاده از مبادلات موفق منطقه ای و دعوت از مدیران عامل سابق و کارشناسان موضوعی منطقه که در کیش اینوکس نیز دارای قابلیت هستند، وجود دارد. نمایشگاه کیش اینوکس به اندازه ای که بتواند از جنبه های روابط عمومی فاصله بگیرد و تخصصی شود، موفقیت بیشتری خواهد داشت که به نظر می رسد در همین مسیر باشد. شایان ذکر است عناصر آموزشی و پژوهشی وارداتی از خارج از کشور به نفع مدیران شرکت کننده در نمایشگاه خواهد بود.

بهرنگ اسدیکارشناس ارشد بازار سرمایه در گفتگو با اخبار بورس وی تصریح کرد: نمایشگاه‌های تجاری صنعت مالی رویدادهایی هستند که نتایج آن باید در میان‌مدت و بلندمدت دنبال شود، با توجه به اینکه نمایشگاه کیش اینوکس به گونه‌ای است که تنوع بازدیدکنندگان و شرکت‌کنندگان و همچنین میزان مشارکت متفاوت است، باید بر آن تمرکز کرد. در مورد جذب سرمایه گذاران خارجی یا رویدادهایی که بین المللی تلقی می شوند. زیرا این اتفاقات صنعت مالی و بازار سرمایه کشور را با بورس های منطقه ای پیوند خواهد داد و از کیش اینوکس قابل تقویت و پیگیری است.

وی افزود: به نظر می رسد کیش اینوکس اگرچه به بلوغ رسیده و در مسیر رشد و تعالی قرار دارد، اما امسال چنان اقدامی در نظر گرفته که شرایط منطقه ای آن را تضعیف کرده است، اما این مسیر اقدامی صحیح است. هر ساله تمرکز بر آینده بازار سرمایه در حوزه های زیرساختی، فناوری و همکاری های داخلی و اغلب خارجی با سایر نهادهای مالی حائز اهمیت است. این موارد نیازمند برنامه ریزی استراتژیک در هر دوره از رویداد است.

اسدی خاطرنشان کرد: نمایشگاه صنعت مالی تهران از نظر ماهیت و موقعیت جغرافیایی نمایشگاه متعارف تری است که باید مانند نمایشگاه های سایر صنایع برنامه ریزی شود اما به ویژه در سال های اخیر تا حدی موفق نبوده است. اگرچه شرایط رکودی بازار سرمایه قطعا بر این امر تأثیرگذار است. البته سازمان بورس در سال‌های اخیر ناگزیر به تدوین استراتژی مشخص و خلاقانه برای نمایشگاه‌ها و اجرای این مدیریت و سیاست‌گذاری بوده است. هر زمان که نمایشگاه ها ارزشی برای خرده فروشی، موسسه یا مشتری دریافت کننده خدمات داشته باشند، مورد استقبال قرار می گیرند. اما اگر نتوانند ارزش ارائه دهند یا خدمات جدیدی ارائه دهند و این ارزش ارائه شده به مخاطب یا مصرف کننده ناچیز باشد، واضح است که استقبال نمی شود. سازمان بورس هم اکنون می تواند یک عنصر حمایت کننده باشد.

وی یادآور شد: هنگام برگزاری نمایشگاه های بازار سرمایه به طور کلی باید دو جنبه را در نظر گرفت. شرایط بازار سرمایه باید به گونه ای محاسبه شود که در مواقع بحران به نمایشگاه انعطاف پذیری داده شود. همچنین لازم است متصدیان نمایشگاه ها را به افزایش بهره وری در راستای اهداف تعیین شده ترغیب کرد.

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: یکی از اهدافی که در حال حاضر در کیش دنبال می شود تشکیل جلسات تخصصی پربار با حضور مدیران، ناشران و موسسات مالی است. به نظر می رسد در میان مدت بتوان استفاده از همکاران خارجی را در حوزه تخصصی تشویق کرد. متولیان و سازمان منطقه آزاد کیش از شخصیت های برجسته مالی منطقه دعوت به عمل آورند. تجربیات کشورهای منطقه نیز می تواند در این نمایشگاه گنجانده شود، اگرچه همکاری بین سازمان ها در شرایط داده شده می تواند دشوار باشد، اما می توان از تبادلات موفق منطقه ای بهره برد و از مدیران عامل سابق و کارشناسان موضوع منطقه دعوت کرد. منطقه کیش نیز ظرفیت آن را دارد. در تهران با آزادی عمل نمی توان این کار را کرد اما در کیش اینوکس ظرفیت نهادی و جغرافیایی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: هر چه نمایشگاه کیش اینوکس بتواند از جنبه های روابط عمومی فاصله بگیرد و تخصصی شود، موفقیت بیشتری خواهد داشت که به نظر می رسد در همین مسیر است. لازم به ذکر است عناصر پژوهشی آموزشی قابل واردات از خارج از کشور جهت استفاده مدیران شرکت کننده در نمایشگاه مفید خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا