بانک و بیمه

آغاز حراج جدید سکه از ساعت ۱۲ امروز

به گزارش افق میهن، با اعلام بانک مرکزی از هفته جاری حراج سکه در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه برگزار می شود و عرضه سکه در این مدت بسیار زیاد خواهد بود. بانک مرکزی همچنین از تحویل یک میلیون سکه از طریق مرکز مبادلات ارزی خبر داد. سکه های تاریخ ۱۴۰۳ به زودی از طریق مرکز مبادلات در دسترس خواهند بود.

بر این اساس امروز ساعت ۱۲ حراج سکه در مرکز مبادلات ارزی از طریق سامانه معاملاتی این مرکز (market.ice.ir) انجام می شود و خریداران سکه از ساعت ۱۲ الی ۱۴ فرصت ثبت سفارش خواهند داشت.

این گزارش نشان می دهد؛ از ۱۳ اسفند در ماه ۱۴۰۲ تاکنون ۲۶ مورد مزایده از طریق سامانه معاملات سکه طلا مرکز مبادلات ایران برگزار شده است که در مجموع تعداد ۳۹۷ هزار و ۹۲۱ قطعه سکه طلا به متقاضیان اختصاص یافته است. نسبت ربع سکه ۲۱۱,۰۰۰,۷۸۸ قطعه، نسبت نیم سکه ۷۵,۰۰۰,۶۵۳ قطعه و نسبت سکه تمام ۱۱۰,۰۰۰,۴۸۰ قطعه است.

کلیه اشخاص حقیقی دارای تابعیت ایرانی بالای ۱۸ سال می توانند در این مزایده شرکت کنند و حداکثر حجم سفارش و خرید به ازای هر متقاضی در مجموع ۵ سکه می باشد. به این صورت که می تواند ۵ قطعه ربع سکه یا ۵ قطعه نیم سکه یا ۵ قطعه سکه کامل یا ترکیبی از هر سه شامل سکه کامل، نیم سکه و ربع سکه باشد و مجموع هر سه با هم باید باشد ۵ قطعه تجاوز نکنید.

متقاضیان باید توجه داشته باشند که برای هر سفارش از انواع سکه ها فقط می توانند یک سفارش فعال داشته باشند. یعنی متقاضیان برای ثبت سفارش هر نوع سکه فقط یکبار می توانند قیمت و تعداد سکه را تعیین کنند.

لازم به ذکر است شرکت در مزایده های گذشته مانع شرکت در مزایده بیست و هفتم نمی باشد و اشخاصی که در این مزایده شرکت می کنند می توانند در مزایده های آتی نیز شرکت نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا