فناوری

اینستاگرام ویدیوهای محبوب را با کیفیت بالاتری نشان می‌دهد

پایگاه خبری تحلیلی منتخب (ofoghmihan.ir):

دیجیاتو: آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا برخی از ویدیوهای اینستاگرام تار هستند اما برخی دیگر واضح هستند؟ ظاهراً کیفیت ویدیوی شما در اینستاگرام به تعداد بازدید بستگی دارد. آدام ماسری، رئیس اینستاگرام در توضیحات جدید خود توضیح می دهد که چرا برخی ویدیوها کیفیت پایین تری دارند.

به گزارش TheVerge، موساری بیان کرد که کیفیت ویدیوهای اینستاگرام به تعداد بازدید بستگی دارد. یکی از کاربران تریدز در ویدئویی بخشی از صحبت های خود را بازنشر کرده است که در آن می گوید:

«به طور کلی می‌خواهیم ویدیوهایی را که می‌توانیم با بالاترین کیفیت نشان دهیم… اما اگر چیزی برای مدتی تماشا نشده باشد. از آنجا که اکثریت قریب به اتفاق بازدیدها در ابتدا اتفاق می‌افتد، آن ویدیو را با کیفیت پایین‌تری نشان می‌دهیم. سپس اگر آن ویدیو بازدید بیشتری داشته باشد، کیفیت بالاتری را ارائه خواهیم داد.”

وی افزود: پلتفرم اینستاگرام این کار را با هدف «ارائه محتوا با بالاترین کیفیت به مردم» انجام می دهد.

موساری بعداً در پاسخ به یک پست Threads که این کلیپ را نشان می‌داد نوشت که اینستاگرام منابع بیشتری را به ویدیوهای سازندگان محتوا اختصاص می‌دهد که بازدیدهای بیشتری را جذب می‌کنند.

موساری در پاسخ به یکی دیگر از کاربران Threads که پرسید آیا این رویکرد به سازندگان کوچک‌تر آسیب می‌زند، گفت که تغییر در کیفیت ویدیو “خیلی بزرگ و ملموس نیست”. او در ادامه به همان کاربر گفت: “این یک نگرانی معتبر است”، اما مردم با ویدئوها بر اساس محتوای آنها تعامل دارند نه کیفیت آنها.

این با روشی که متا قبلاً رویکرد خود را توصیف کرده است سازگار است. در سال ۲۰۲۱، این شرکت پیش بینی کرد که نمی تواند منابعی را متناسب با افزایش تعداد ویدیوهای آپلود شده در پلتفرم تخصیص دهد. (Meta در سال گذشته تخمین زد که روزانه ۴ میلیارد جریان ویدئو در فیس بوک ارائه می دهد.)

متا در مقاله ای در وبلاگ خود نوشت به منظور صرفه جویی در منابع محاسباتی ویدیوهای نسبتاً کم اما پربازدید، سریع ترین و اساسی ترین روش رمزگذاری را ارائه می دهد. پس از اینکه یک ویدیو به اندازه کافی تماشا شد، رمزگذاری قوی‌تر می‌شود. هنگامی که همان ویدیو به اندازه کافی در Meta محبوب شد، پلتفرم پیشرفته ترین پردازش خود را روی ویدیو اعمال می کند. در نتیجه، محبوب ترین تولیدکنندگان محتوا معمولاً بهترین ویدیوها را خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا