فناوری

برگزاری هفتمین سمینار سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی با حمایت همراه اول

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران هفتمین سمینار سواد رسانه ای و اطلاعاتی را با حمایت همراه اول برگزار کرد.

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، هفتمین سمینار سواد رسانه ای و اطلاعاتی با موضوع “مرزهای دیجیتال جدید اطلاعات؛ شناخت و تمایز بین مرز داده های ملی و جهانی” در به مناسبت هفته جهانی سواد رسانه ای، امروز دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ با حمایت همراه اول در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران برگزار شد.

این سمینار یک روزه با ارائه سخنرانی های کلیدی سعیدرضا عاملی و یونس شکرخواه از چهره های علمی و دانشگاهی با موضوع “قابلیت های کوانتومی داده ها، هوش مصنوعی عمومی و ایجاد جهان های موازی: رمزگذاری های جدید” و “هفته جهانی سواد رسانه ای” برگزار شد. و اطلاعات؛ “منظر دیجیتال معاصر”، فضایی را برای یادگیری و بحث در مورد مرز دیجیتال جدید و چالش های آن ایجاد کرد.

همراه اول پس از قرائت پیام ویژه یونسکو، پنل تخصصی با عنوان واقعیت دیجیتال و توهم داده های غیرهوشمند؛ اهمیت آموزش سواد دیجیتال در مدیریت ظرفیت های هوش مصنوعی و تقویت امنیت سایبری برگزار شد و توجهات را به خود جلب کرد. از شرکت کنندگان به جنبه های آموزشی و مدیریتی هوش مصنوعی.

همچنین پنل های مختلفی با موضوعات «حاکمیت داده در ایران و جهان»، «سواد رسانه ای و ارتباطات سیاسی»، «سواد رسانه ای و هوش مصنوعی» و «سواد رسانه ای در حوزه های اجتماعی و فرهنگی» برگزار شد و بر اهمیت آن تاکید شد. آشنایی وی بر جنبه های مختلف رسانه ای و اطلاع رسانی تاکید کرد.

این سمینار با هدف ارتقای آگاهی عمومی و تقویت «سواد دیجیتال» در مواجهه با چالش‌های حوزه دیجیتال و رسانه‌ای از جمله اخبار جعلی و تبلیغات نادرست تشکیل شد و فرصتی را برای اساتید و پژوهشگران فراهم کرد تا تجربیات و تجربیات خود را به اشتراک بگذارند. در راه ایجاد فضای دیجیتال آگاهانه تر و مسئولانه تر، نقش موثری ایفا می کند.

در دنیای امروز، داشتن “سواد دیجیتال” و سایر سوادهای مرتبط نه تنها یک مهارت مفید بلکه ضروری است. زیرا این توانایی به افراد اجازه می دهد تا درک بهتری از اطلاعات اطراف خود داشته باشند. از سوء استفاده از اطلاعات جلوگیری کنید و در فضای دیجیتال مسئولانه تر عمل کنید.

تلاش بر این است که با بررسی این موضوعات گامی در جهت دستیابی به یک سیستم اطلاعاتی آزاد و متکثر، ارتقای توسعه پایدار، فراگیری، برابری، گفتگوی بین فرهنگی و حفظ دموکراسی برداشته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا