اقتصاد جهان

فولکس واگن دستمزد کارگران را کاهش می دهد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، روزنامه تجاری آلمانی هندلزبلات در گزارشی فاش کرد که غول خودروسازی فولکس واگن این کشور در حال بررسی مجموعه ای از اقدامات کاهش هزینه ها از جمله کاهش ۱۰ درصدی دستمزد کارکنان خود است.

بر اساس این گزارش، فولکس واگن که به دلیل افزایش فشار و شرایط سخت اقتصادی به دنبال پس انداز ۴ میلیارد یورویی است، قصد دارد افزایش دستمزدها را برای دو سال متوقف کند.

در همین حال، مقامات شرکت از مدیریت انتقاد کردند که علیرغم وعده های برنامه جدید در دست توسعه، نتوانسته است استراتژی آینده روشنی ارائه دهد.

به گفته Handelsblatt، مدیریت فولکس واگن چندین اقدام ممکن برای صرفه جویی در هزینه ها را مورد بحث قرار داده است. اینها شامل محدود کردن پاداش برای کارمندان ارشد، کاهش پرداخت پاداش برای سالگرد کارمندان و بررسی امکان بسته شدن برخی از سایت‌های تولید آلمان است.

سخنگوی فولکس واگن نخواست در مورد مذاکرات جاری با شورای کاری این شرکت و اتحادیه “IG Metall” اظهار نظر کند.

از ابتدای ماه اکتبر، مدیریت فولکس واگن هر هفته با نمایندگان کارمندان کارخانه‌های آلمانی ملاقات می‌کند تا بررسی کند که در کجا پتانسیل صرفه‌جویی وجود دارد و کدام مدل‌ها در مکان‌های مربوطه تولید می‌شوند.

به گفته سخنگوی اتحادیه، مذاکرات افزایش دستمزد به طور جداگانه انجام می شود و دور بعدی رسمی برای ۳۰ اکتبر برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا