ترندهای روز

پژوهش جدید: شرایط پراسترس می‌تواند علائم ADHD را در برخی افراد تسکین دهد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

یک تحقیق جدید نشان داده است که برخی از افراد مبتلا به اختلال کم توجهی بیش فعالی (ADHD) علائم کمتری از این اختلال را در دوره های استرس زا نشان می دهند.

بر اساس گزارش گاردین، مگی سیبلی، روانشناس بالینی و استاد روانپزشکی در دانشگاه واشنگتن و نویسنده اصلی این مطالعه، ابتدا تصمیم گرفت تا دریابد که آیا بهبودی برای بزرگسالان مبتلا به ADHD امکان پذیر است یا خیر. سیبلی فکر می کرد که افراد مبتلا به ADHD بیشترین تسکین را در دوره های کم استرس تجربه می کنند. البته او به نتایج دیگری نیز دست یافت.

کاهش علائم ADHD در موقعیت های استرس زا

مگی سیبلی در تحقیقات قبلی خود که در سال ۲۰۲۲ منتشر شد، مجموعه داده های موسسه ملی سلامت روان را تجزیه و تحلیل کرد. این مجموعه داده مربوط به ۶۰۰ نفر مبتلا به ADHD بود و سوابق افراد طی ۱۶ سال، از دوران کودکی بررسی شد.

حالا، سیبلی در مطالعه جدید خود به همان مجموعه داده بازگشت تا دریابد چه شرایطی ممکن است منجر به تسکین علائم ADHD شود. در این مطالعه، او ۳ گروه مختلف از مبتلایان به ADHD را شناسایی کرد: کسانی که دوره های بهبودی کامل را تجربه کردند، کسانی که بهبودی نسبی را تجربه کردند و کسانی که علائم ADHD آنها ثابت بود.

او دریافت که کسانی که تسکین موقتی را تجربه کرده‌اند به احتمال زیاد در زمان‌های استرس‌زا تسکین پیدا می‌کنند. البته محققان به طور کلی می گویند که ADHD در موقعیت های مختلف واکنش های متفاوتی ایجاد می کند.

بیش از نیمی از بزرگسالان مبتلا به ADHD نیز استرس را تجربه می کنند، اما تحقیقات سیبلی نشان می دهد که این ممکن است همیشه چیز بدی نباشد. برای مثال، او می‌گوید، کودکان مبتلا به ADHD و اضطراب نسبت به کودکانی که فقط ADHD دارند، بهتر به درمان‌های رفتاری پاسخ می‌دهند. محقق دیگری همچنین می گوید که گاهی اوقات اضطراب به افراد مبتلا به ADHD کمک می کند تا تکانشگری را کنترل کنند.

Sibley مکانیسم ADHD و اضطراب را با گاز و ترمز یک ماشین مقایسه می کند. ADHD ممکن است گاز باشد و اضطراب ممکن است به عنوان ترمزی برای افراد عمل کند تا علائم اختلال خود را کنترل کنند. همچنین، او می‌گوید، اضطراب و تکانشگری ممکن است در افراد مبتلا به ADHD شدیدتر باشد، اما آنها به گونه‌ای یکدیگر را خنثی می‌کنند که هیچ یک از این اختلالات را به خودی خود مشکل ساز نمی‌کند.

به طور کلی، محققان بر این باورند که افراد مبتلا به ADHD باید به دنبال بهترین راه برای آرامش باشند و اضطراب خود را در حد معقولی حفظ کنند که مفید باشد.

یافته های این تحقیق در NIH منتشر شده است.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا