اخبار اقتصاد ایران

آجیل شب عید چند؟ :: ایران تحلیل

رئیس اتحادیه آجیل و آجیل فروشان تهران گفت: نمی توان قیمت مشخصی برای آجیل در روز عید اعلام کرد زیرا بر اساس مخلوط آجیل ها و کیفیت، نرخ های متفاوتی دارد اما نسبت به سال قبل افزایشی نداشته ایم. و حتی قیمت برخی از آجیل ها کاهش یافته است.

به گزارش ایران تحلیل، غلامرضا خدامی رئیس اتحادیه آجیل و آجیل فروشان تهران گفت: قیمت پسته نسبت به سال قبل ۲۰ درصد کاهش داشته و قیمت تخمه جبنی شور نیز کاهش یافته و قیمت انواع پسته نیز کاهش یافته است. تخمه کدو تنبل و بادام تغییر نکرده است.”

رئیس اتحادیه آجیل و آجیل فروشان تهران ادامه داد: پسته بر اساس سایز و سایز قیمت های متفاوتی دارد اما در هشت گروه از این محصول امسال با کاهش قیمت مواجه بوده ایم به طوری که پسته اکبری از ۳۰۰ هزار تومان تا ۷۷۰ هزار تومان قیمت دارد. تومان در نمایشگاه بهاره تهران. است.

وی تصریح کرد: آجیل بادام نیز بر اساس اندازه و کیفیت قیمت های متفاوتی دارد به طوری که در نمایشگاه حداکثر ۶۵۰ هزار تومان و حداقل ۴۷۰ هزار تومان (سایز ۲۷) قیمت گذاری شده است.

خدامی گفت: قیمت هر کیلوگرم فوندوق با پوست ۴۷۰ هزار تا ۵۳۰ هزار تومان به فروش می رسد که نسبت به سال گذشته با کاهش قیمت این محصول مواجه هستیم.

خدامی گفت: قیمت تخمه جابانی ممتاز کیلویی ۳۲۰ هزار تومان و تخمه جابانی ۲۵۰ تا ۲۷۰ هزار تومان و تخمه کدو ممتاز ۲۷۰ تا ۲۸۰ هزار تومان به فروش می رسد.

وی گفت: در نمایشگاه بهاره آجیل چهار دانه ۶۰۰ هزار تا ۷۰۰ هزار تومان است و آجیل سلامتی نیز ۲۸۰ هزار تومان به فروش می رسد که شامل اقلامی از جمله کنف، نخود و مغز دانه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا