فرهنگ و هنر

آخرین خبر از سود سهام عدالت متوفیان امروز ۴ بهمن ماه ۱۴۰۲

به گفته مدیرعامل سازمان سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات)، دسترسی وراث صاحبان سهام متوفی به سامانه ارث مربوط به واگذاری سهام عدالت متوفیان افزایش یافته است.


افق میهن –

سود سهام عدالت و نحوه واریز آن همواره یکی از موضوعات مهم برای صاحبان این سهام بوده است. در این میان برخی از صاحبان سهام عدالت در چند سال اخیر فوت کرده اند و همین موضوع باعث بلاتکلیفی و نامشخص بودن وضعیت سهام آنها شده است. موضوعی که باعث ورود سازمان بورس به آن شده است.

در واقع با توجه به ارزش روز سهام عدالت برخی از وراث به دنبال واگذاری آن هستند و طبق اعلام رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار این واگذاری آغاز شده است.

با راه اندازی سامانه «میراث» در ۱۵ آبان در این ماه انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه اوراق بهادار تسهیل شد.

اما نکته اینجاست که روند فعلی این انتقال چگونه است؟ و متقاضیان چه اقداماتی را باید انجام دهند؟

به گفته مدیرعامل سازمان سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات)، دسترسی وراث صاحبان سهام متوفی به سامانه ارث مربوط به واگذاری سهام عدالت متوفیان افزایش یافته است.

محمد باغستانی در این خصوص توضیح داده است: به نظر می رسد وراث باید هر چه سریعتر در این سامانه ثبت نام کنند تا شرکت سپرده گذاری مرکزی نسبت به رسیدگی به انتقال سهام و واریز سود سال های گذشته سهام عدالت متوفی اقدام کند. تا پایان امسال».

در این بین عده ای سود سهام عدالت را دریافت نکرده اند که رئیس صمت درباره وضعیت این بازماندگان نیز اظهار داشت: بیش از یک میلیون سهامدار سهام عدالت با مشکل شماره شبایی معتبر مواجه هستند که اینها افراد می توانند ثبت نام یا به روز رسانی کنند ارائه اطلاعات آنها در سامانه سجام در دوره های بعدی مشمول فرآیند دریافت مزایا خواهد شد.

آخرین اطلاعات شرکت سپرده گذاری مرکزی حاکی از فوت بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از سهامداران سهام عدالت از سال ۱۳۸۳ است و بر اساس آنچه مسئولان اعلام کرده اند، یکی از وراث متوفی سهامداران سهام عدالت می تواند به ۶۰۰۰ شعبه کارگزاری مراجعه کند. شرکت ها و یا بانک های منتخب (بانک ملی، ملت، پارسیان و تجارت) جهت انجام فرآیند واگذاری سهام.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا