فناوری

آزمایش موشکی جدید کره شمالی در آستانه سفر وزیر خارجه این کشور به روسیه

پایگاه خبری تحلیلی میهن تجارت (mihantejarat.com):

با افزایش تنش ها بر سر پرتاب یک موشک بالستیک قاره پیما و همچنین اولین ماهواره جاسوسی کره شمالی، سئول و توکیو روز یکشنبه اعلام کردند که پیونگ یانگ یک موشک میان برد شلیک کرده است.

در هفته‌های اخیر، کره شمالی فشارها را بر کره جنوبی افزایش داده و آن را «دشمن اصلی خود» می‌خواند، قول داده هرگز با همسایه جنوبی خود متحد نخواهد شد و توانایی‌های خود را برای حمله هسته‌ای به ایالات متحده و متحدانش توسعه می‌دهد. کره جنوبی افزایش یابد. اقیانوس آرام.

ارتش کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد که موشکی از همسایه شمالی این کشور در ساعت ۲:۵۵ بعد از ظهر به وقت محلی از نزدیکی پیونگ یانگ شلیک شد و در ۱۰۰۰ کیلومتری سواحل شرقی این کشور فرود آمد و سئول همراه با واشنگتن و توکیو در حال تجزیه است. . و تحلیل این موشک.

وزارت دفاع ژاپن ارتفاع قله این موشک را حداقل ۵۰ کیلومتر تخمین زد و افزود که خارج از منطقه انحصاری اقتصادی این کشور فرود آمد. توکیو اقدام کره شمالی را نقض قطعنامه های سازمان ملل دانست.

کره شمالی در نوامبر سال گذشته اعلام کرد که موتورهای سوخت جامد طراحی شده برای موشک های بالستیک میان برد را با موفقیت آزمایش کرده است.

پیونگ یانگ همچنین در ماه دسامبر اعلام کرد که آخرین موشک بالستیک قاره پیما خود را برای آزمایش آمادگی رزمی نیروهای هسته ای خود در برابر آنچه که خصومت فزاینده آمریکا می خواند، آزمایش کرده است.

پس از آنکه کره جنوبی در اعتراض به پرتاب یک ماهواره جاسوسی توسط کره شمالی بخشی از توافقنامه نظامی سال ۲۰۱۸ بین دو کره را به حالت تعلیق درآورد، سربازان کره شمالی سلاح های سنگین را به منطقه غیرنظامی در اطراف مرز بازگرداندند و پست های نگهبانی را منهدم کردند. آنها از دو کشور بازسازی کردند.

با توجه به اینکه جنگ ۱۹۵۰-۱۹۵۳ بین دو کره به جای یک معاهده صلح، با یک آتش بس پایان یافت، دو کشور هنوز از نظر فنی در جنگ هستند.

روابط پیونگ یانگ و مسکو

دولت منزوی کره شمالی در حال گسترش روابط با روسیه است. خبرگزاری رسمی کره شمالی روز یکشنبه اعلام کرد چو سون هوی، وزیر امور خارجه این کشور از دوشنبه تا چهارشنبه به دعوت سرگئی لاوروف همتای روس خود به این کشور سفر خواهد کرد.

ایالات متحده و متحدانش استفاده روسیه از موشک های کره شمالی علیه اوکراین را “نفرت انگیز” خوانده و آن را محکوم کرده اند. کره جنوبی همچنین اوکراین را محل آزمایش موشک هایی با قابلیت حمل سلاح هسته ای نامیده است.

روسیه و کره شمالی وجود یک قرارداد تسلیحاتی دوجانبه را انکار می کنند، اما سال گذشته وعده داده بودند که روابط نظامی خود را گسترش دهند.

وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه تحریم هایی را علیه سه نهاد روسی و یک فرد مرتبط با انتقال و آزمایش موشک های بالستیک کره شمالی برای استفاده مسکو علیه اوکراین اعمال کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا