اقتصاد جهان

آل ها در صدر ثروتمندترین خانواده های دنیا به لطف چاه های نفت و گاز

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از بلومبرگ، ثروتمندترین خانواده های جهان در سال ۲۰۲۳ ۱.۵ تریلیون دلار ثروتمندتر خواهند شد.
مجموع ثروت ثروتمندان جهان از آخرین رتبه بندی ۱.۵ تریلیون دلار افزایش یافته است و تغییرات قابل توجهی در خاورمیانه و فراتر از آن رخ داده است.
یکی از برجسته ترین اعضای این گروه، خانواده هرمس، صاحبان شرکت فرانسوی کالاهای لوکس هرمس است. ثروت این خانواده ۵۶ میلیارد دلار افزایش یافته و در رتبه سوم جهان قرار دارد.
خانواده آل نهیان در امارات متحده عربی در حال حاضر رتبه اول را در رتبه بندی ثروتمندترین خانواده های بلومبرگ دارند و از خانواده والتون، صاحبان والمارت پیشی می گیرند.
آل نهیان با ثروت ۳۰۵ میلیارد دلاری با ۴۵ میلیارد دلار از خانواده والتون پیشی گرفته است.

خاندان سلطنتی آل ثانی قطر پنجمین خانواده ثروتمند جهان است.
خانواده های دیگری مانند مریخ، ورتیمر و رویتر نیز در لیست میلیاردرهای بلومبرگ قرار دارند که ثروت آنها برای سه تا چهار نسل وجود داشته است.
نفوذ ثروت نفتی خاورمیانه تا حدودی چشم‌انداز شرکت‌های جهانی را تغییر داده و قدرت مالی افراد و شرکت‌ها را افزایش داده است.
در مجموع حدود ۲۵ خانواده در فهرست ثروتمندترین خانواده های جهان قرار دارند.
در حالی که بازارهای بی ثبات و نوسانات تقریباً شدید بر چشم انداز مالی تأثیر می گذارد، ثروت این خانواده ها به دلیل ارزش های مشترک، احساس وظیفه و تعهد به یکپارچگی خانواده ادامه یافته است.
این خانواده ها با وجود چالش های بسیاری مانند جنگ، رکود اقتصادی، مالیات و درگیری های خانوادگی و بسیاری موارد دیگر همچنان پابرجا هستند.
تحلیلگران معتقدند دلیل موفقیت این خانواده ها تمرکز آنها بر موفقیت بلندمدت است تا دستاوردهای کوتاه مدت.
انتهای پیام/۹۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا