ورزشی

ابعاد فساد در فوتبال گسترده است

در چند روز گذشته پرونده فساد بزرگ و گسترده در فوتبال ایران در دستور کار جدی نهادهای نظارتی قرار گرفت که در مرحله اول مشخص شد چند تیم لیگ برتری و لیگ یک، به همراه چند تن از مسئولان فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و برخی از همراهان این رسانه درگیر این موضوع شد.

مهم این است که ارتباط این فساد بزرگ با فدراسیون فوتبال و سایر باشگاه ها غیرقابل انکار است و اینکه فکر کنیم این فساد فقط مربوط به یک باشگاه است و آن هم بسیار کوته بینانه است. مطمئنا وقتی تحقیقات بیشتر شود پای دیگران به این پرونده باز می شود.

موضوع بعدی این است که تاکنون کمیته های متعددی از فدراسیون فوتبال مانند کمیته داوران و البته کمیته های سازمان لیگ درگیر این فساد گسترده بوده اند.

حال سوال اینجاست که مسئولان سطح اول فعلی فدراسیون چقدر در این قضیه نقش داشته اند و پس از مشخص شدن پاسخ این سوال، انتظار فوری این است که با همه دست اندرکاران در دوره های مختلف برخورد قاطع شود و اگر هر گونه حقوق یک فرد، تیم یا گروه از بین رفته است. ، تا حد امکان جبران شود.

البته خبرهای خوبی در این زمینه وجود دارد. که ابعاد مختلف فساد در فوتبال و ورزش ایران در دست بررسی است و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

این نشان می دهد که عزم جدی برای مبارزه با اژدهای هفت سر فساد در فوتبال وجود دارد و باید با مسببان این موضوع بی رحمانه برخورد شود و هرکس در این فساد دست داشته به سزای اعمال خود برسد.

اما نباید از خواب زمستانی دستگاه های قضایی فدراسیون فوتبال غافل شد که در تمام سال های گذشته نتوانستند نقش بازدارندگی خود را نشان دهند و از وقوع چنین تخلفاتی جلوگیری کنند.

خوشبختانه نهادهای نظارتی عزم جدی برای مبارزه با مافیای مخوف فوتبال و ورزش دارند و این باعث می شود که ما از مبارزه جدی با این فساد آسوده خاطر شویم.

به امید روزی که هیچ باند و فاسدی در فوتبال وجود نداشته باشد و همه مفسدان به سزای اعمالشان برسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا