اقتصاد جهان

اتحادیه اروپا با بسته جدید تحریم ها علیه روسیه موافقت کرد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از راشاتودی، ریاست جمهوری بلژیک که ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، روز چهارشنبه در شبکه اجتماعی X (توئیتر سابق) اعلام کرد که کشورهای این اتحادیه در سیزدهمین روز خود به توافق رسیده اند. بسته تحریم ها علیه روسیه

این بسته تحریمی در ۲۴ فوریه همزمان با دومین سالگرد آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین به طور رسمی تصویب می شود.

از زمان آغاز این درگیری ها در فوریه ۲۰۲۲، بروکسل دوازده بسته تحریمی علیه روسیه اعمال کرده است.

بر اساس این گزارش، تحریم‌های موجود اتحادیه اروپا طیف وسیعی از بخش‌های اقتصاد روسیه را هدف قرار می‌دهد و شامل تحریم‌های تجاری، ممنوعیت سفر و تحریم‌های فردی علیه بازرگانان و مقامات دولتی می‌شود.

دفتر رئیس جمهور بلژیک نوشت: سفرای اتحادیه اروپا اخیرا در مورد سیزدهمین بسته تحریمی مربوط به تجاوز روسیه به اوکراین به توافق رسیدند.

ریاست جمهوری بلژیک بسته ۱۳ تحریمی روسیه را “یکی از جامع ترین بسته های تایید شده توسط اتحادیه اروپا” توصیف کرد.

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا نیز از این توافق استقبال کرد و در پستی در شبکه اجتماعی X نوشت: ما باید به تحقیر ماشین جنگی پوتین ادامه دهیم.

بسته جدید تقریباً ۲۰۰ شرکت و شخص را از ورود به اتحادیه اروپا منع می کند، در حالی که این افراد و شرکت ها نیز با مسدود شدن دارایی های خود روبرو هستند.

فون در لاین نوشت: «با گسترش این فهرست به ۲۰۰۰ نفر (افراد و سازمان‌ها)، فشار بر کرملین را در سطح بالایی نگه می‌داریم.» همچنین دسترسی روسیه به هواپیماهای بدون سرنشین را مسدود می‌کنیم.

آنالنا باربوک، وزیر امور خارجه آلمان اخیراً اعلام کرد که دور جدید تحریم ها علیه روسیه بر عرضه هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) تأثیر خواهد گذاشت.

این رسانه به نقل از دیپلمات های اروپایی گزارش داد که اتحادیه اروپا برای اولین بار قصد دارد شرکت های مستقر در سرزمین اصلی چین و سایر کشورها از جمله ترکیه، هند و صربستان را به دلیل کمک به مسکو برای دور زدن تحریم ها و حمایت از تامین قطعات برای مقاصد نظامی تحریم کند. . آهسته. تدریجی

چین همچنین به گزارش ها مبنی بر قرار گرفتن شرکت هایش در لیست سیاه پاسخ داده و گفته است که با “تحریم های غیرقانونی” مخالف است. دولت چین همچنین قول داده است که از منافع شرکت های چینی محافظت کند.

مسکو بارها تحریم های غرب را محکوم کرده و هشدار داده است که این تحریم ها بیشتر از روسیه به اتحادیه اروپا آسیب می رساند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا