اخبار اقتصاد ایران

اتفاق عجیب برای پژو ۲۰۷؛ قیمت ارزانترین و گران ترین عضو این خانواده

همزمان با عرضه ۲۰۷ ارتقا یافته، تعداد انواع مختلف این خودرو دو برابر شد. پژو ۲۰۷ از نصف ارتقا یافت آذر امسال وارد بازار شد تا به طور رسمی تعداد انواع مختلف این خانواده را دو برابر کند.

افق میهن به نقل از فرارو، ایران خودرو از اواخر دهه ۸۰ تاکنون ۹ تیپ مختلف پژو ۲۰۷ را با نام ها و عناوین مختلف تولید کرده و هم اکنون با توجه به سخت گیری های سازمان ملی استاندارد، نسخه جدید آن را تولید کرده است. از ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما و ۲۰۷ دنده. پانوراما شروع شده است. ارزان ترین پژو ۲۰۷ فعلی با نام ۲۰۷ TU3 یعنی با موتور مشابه ۲۰۶ به بازار عرضه می شود و حدود ۵۲۰ میلیون فروخته می شود. گران ترین عضو این خانواده پژو ۲۰۷ اتوماتیک با سقف شیشه ای ارتقا یافته است که به محض ورود به بازار نزدیک به ۸۳۵ میلیون قیمت داشت.

پژو ۲۰۷ دنده ای با موتور TU3; 523 میلیون

پژو ۲۰۷ با موتور TU3 در اصل همان ۲۰۶ است که فقط با بدنه و اتاق ۲۰۷ روانه بازار شد. اسفند سال گذشته که برای اولین بار بحث خروج ۲۰۶ از خط تولید ایران خودرو مطرح شد، بحث تولید ۲۰۷ با موتور ۲۰۶ مطرح شد و حالا پس از یک دهه، ۲۰۷ با موتور TU3 به جای موتور TU5 وارد بازار شد.

البته پژو ۲۰۷ با موتور TU3 ارزان ترین نوع از این خانواده نسبتاً شلوغ بازار است. قیمت پژو ۲۰۷ با دنده TU3 در کارخانه حدود ۳۲۴ میلیون تومان تعیین شده است اما همین محصول در بازار آزاد نزدیک به ۲۰۰ میلیون بیشتر معامله می شود و اکنون که نیمه دوم است. آذر حدود ۵۲۳ میلیون قیمت دارد.

پژو ۲۰۷ تیپ ۵; ۵۴۵ میلیون

پژو ۲۰۷ تیپ ۵ را می توان یکی دیگر از جانشینان ۲۰۶ در خط تولید ایران خودرو دانست. این یکی مجهز به موتور TU5 است اما نکته خنده دار ماجرا می تواند طراحی آن با داشبورد پژو ۲۰۶ باشد.

پژو ۲۰۷ تیپ ۵ نیز مانند پژو ۲۰۷ با موتور TU3 از جدیدترین ساخته های ایران خودرو است که از امسال به لیست محصولات ایران خودرو اضافه شده است.

اگرچه پژو ۲۰۷ تیپ ۵ از نظر فنی بهتر از ۲۰۷ با موتور TU3 است اما به لطف موتور TU5 بنزین بیشتری می سوزاند و برخلاف ۲۰۷ با موتور TU3 بدون آپشن هایی مانند کروز کنترل، دوربین عقب عرضه شده است. و سنسور
قیمت پژو ۲۰۷ تیپ ۵ در کارخانه حدود ۳۴۹ میلیون تومان است اما در بازار آزاد به ۵۵۰ میلیون می رسد.

دنده فرمان هیدرولیک پژو ۲۰۷; ۵۹۵ میلیون

پژو ۲۰۷ با دنده فرمان برقی در اواسط دهه ۹۰ به لیست محصولات ایران خودرو اضافه شد و همچنان در خط تولید این کارخانه باقی مانده است.

قیمت پژو ۲۰۷ دنده هیدرولیک در کارخانه بر اساس لیستی که در سایت ایران خودرو قابل مشاهده است ۳۳۴ میلیون و ۶۴۴ هزار تومان است اما در بازار آزاد قیمت پژو ۲۰۷ دنده هیدرولیک افزایش می یابد. حدود ۸۰ درصد و به ۵۹۵ میلیون تومان می رسد.

۲۰۷ با فرمان هیدرولیک که به ۲۰۷ نیوفیس هم معروف است نسبت به نسخه اصلی ۲۰۷ تفاوت های جزئی دارد مثلا برای چراغ ها و آینه هایش طرح جدیدی در نظر گرفتند اما بی سلیقگی دوستان باعث حذف گزینه هایی مانند رینگ های آلومینیومی و کروز کنترل.

دنده فرمان برقی پژو ۲۰۷; ۶۱۲ میلیون

دنده فرمان برقی پژو ۲۰۷ ارزان ترین عضو این خانواده در خط تولید ایران خودرو محسوب می شود. قیمت پژو ۲۰۷ با دنده برقی در نمایندگی ایران خودرو زیر ۳۱۹ میلیون و ارزانتر از ۲۰۷ با موتور TU3 عرضه می شود. اما همین مدل در بازار آزاد بیش از ۶۰۰ میلیون قیمت داشته و الان به طور میانگین ۶۱۲ میلیون فروخته می شود.

فرمان برقی پژو ۲۰۷ از نظر فنی شبیه به ۲۰۷ نسل قبل است و از موتور ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری بهره می برد که مهم ترین تفاوت آن در تنظیم حالت دو حالته فرمان است.

پژو ۲۰۷ دنده ای با سقف شیشه ای; ۶۴۵ میلیون

پژو ۲۰۷ دنده ای سقف شیشه ای یکی از مدل هایی است که از خط تولید ایران خودرو حذف شده است. اگرچه در سال گذشته حدود ۳۷ هزار نسخه از پژو ۲۰۷ با سقف شیشه ای دنده ای تولید شد، اما آمار رسمی از روند تولید خودرو در ۸ ماهه امسال حکایت از پایان ماجراجویی های این محصول دارد.

تولید پژو ۲۰۷ با سقف شیشه ای دنده ای از سال ۱۳۸۸ آغاز شد و در نهایت به دلیل سخت گیری های سازمان ملی استاندارد و نبود آپشن هایی مانند کنترل پایداری و کنترل استاتیکی از تولید محصولات ایران خودرو خارج شد.

سقف شیشه ای دنده ای ۲۰۷ قبل از توقف تولید در کارخانه، نزدیک به ۳۴۳ میلیون ارزش داشت، اما اکنون مدل های صفر کیلومتر آن در بازار آزاد حدود ۶۴۵ میلیون به فروش می رسد.

پژو ۲۰۷ دنده ای با سقف شیشه ای ارتقا یافته; ۶۶۵ میلیون

سقف شیشه ای ۲۰۷ سرعته ارتقا یافته با دریافت کد جدید به جای سقف شیشه ای ۲۰۷ سرعته معمولی به لیست محصولات ایران خودرو اضافه شد. آپشن هایی مانند سیستم کنترل پایداری (ESC)، سنسور فشار تایر (TPMS)، نشانگر تعویض دنده (GSI) و آینه دید عقب الکتروکرومیک، مهم ترین تفاوت های ارتقاء سقف شیشه ای ۲۰۷ سرعته نسبت به سقف شیشه ای ۲۰۷ سرعته معمولی هستند.

دنده ۲۰۷ با سقف شیشه ای ارتقا یافته به جز آپشن هایی که گفتیم نسبت به نسل قبل با رینگ های آلومینیومی و ترمز دیسکی عقب و کروز کنترل و فرمان برقی طراحی شده است و حالا همین چند آپشن که بررسی کردیم باعث شد قیمت در کارخانه حدود ۱۵۵ میلیون افزایش می یابد. به نیم میلیارد برسد. اما قیمت ۲۰۷ ارتقا یافته سقف شیشه ای در بازار آزاد تفاوت چندانی با نسخه قبلی خود ندارد.

پژو ۲۰۷ ام سی; ۷۴۰ میلیون

پژو ۲۰۷ ام سی یکی از محصولات جدیدی است که از سال گذشته به برنامه تولید ایران خودرو اضافه شده است. این خودرو به پژو ۲۰۷ دورانگ معروف است و در نگاه اول تفاوت ظاهری آن با دیگر اعضای این خانواده مشهود است.

پژو ۲۰۷ ام سی بر خلاف سایر تیپ های این خانواده مجهز به گیربکس ۶AT است تا علاوه بر قدرت بیشتر، سوخت کمتری نیز مصرف کند. ترمز دیسکی عقب، فرمان برقی، کروز کنترل و رینگ های آلومینیومی بخشی از امکانات رفاهی پژو ۲۰۷ MC است که در نمایندگی ایران خودرو زیر ۴۱۹ میلیون به فروش می رسد اما در بازار آزاد به طور میانگین ۷۴۰ به فروش می رسد. میلیون.

سقف فلزی پژو ۲۰۷ اتوماتیک; ۷۸۰ میلیون

پژو ۲۰۷ سقف فلزی اتوماتیک از نیمه دوم سال گذشته به لیست محصولات ایران خودرو اضافه شد. موتور TU5 و گیربکس AT6 از مهمترین فاکتورهای پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف فلزی هستند که در سال جاری تاکنون حدود هفت هزار نسخه از آن تولید شده است.

قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف فلزی در نمایندگی ایران خودرو نزدیک به ۴۲۰ میلیون است اما در بازار آزاد خرید پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف فلزی ۷۸۰ میلیون تومان قیمت دارد. مدلی که به دلیل سخت گیری های سازمان ملی استاندارد اکنون با کد جدید و نام پژو ۲۰۷ اتوماتیک در خط تولید باقی مانده است.

پژو ۲۰۷ اتوماتیک با سقف شیشه ای; ۸۱۵ میلیون

سقف شیشه ای ۲۰۷ اتوماتیک جزو گران ترین خودروهای داخلی در بازار آزاد است. اوایل سال جزو مدل های میلیاردی بود اما الان قیمتی معادل ۸۱۵ میلیون دارد که فقط از تارا تیپ V4 ارزان تر است.

البته پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف شیشه ای تفاوت خاصی با نسخه سقف فلزی ندارد و دقیقا با همان مشخصات فنی و آپشن های رفاهی و ایمنی راهی بازار شده است. یعنی اینجا با پلت فرم پژو ۲۰۶، موتور ۱.۶ لیتری TU5 و گیربکس چهار سرعته اتوماتیک هستیم. مدلی که از سال ۱۳۸۸ به سبد محصولات ایران خودرو اضافه شد و اکنون شاهد عرضه نسخه جدیدی از آن با نام پژو ۲۰۷ اتوماتیک با سقف شیشه ای ارتقا یافته هستیم.

پژو ۲۰۷ اتوماتیک با سقف شیشه ای ارتقا یافته; ۸۳۵ میلیون

پژو ۲۰۷ اتوماتک با توجه به گذراندن ۸۵ استاندارد، مجهز به سیستم کنترل فشار باد لاستیک، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، کنترل کشش و سیستم ترمز کمکی بوده و نسبت به نسخه قبلی خود دارای آینه الکتروکرومیک و نشانگر تعویض دنده است.

قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف شیشه ای ارتقا یافته در کارخانه با توجه به امکانات رفاهی جدیدی که برای آن در نظر گرفته شده بود به ۵۸۲ میلیون تومان می رسد که به طور رسمی تقریبا ۱۵۵ میلیون (۳۵ درصد) بیشتر از نسخه قبلی بوده و فقط ارزان تر است. نسبت به تارا V4. در بازار آزاد، پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف شیشه ای ارتقا یافته بالاخره ۲۰ میلیون بیشتر از ۲۰۷ اتوماتیک معمولی سقف شیشه ای به فروش می رسد.

صندوق دار پژو ۲۰۷; تولید را متوقف کنید

صندوقدار پژو ۲۰۷ در سال ۱۹۹۶ یعنی تقریبا یک دهه بعد اختراع صندوقدار ۲۰۶ طراحی شد. صندوق دار پژو ۲۰۷ از نظر فنی تفاوتی با نسخه های هاچ بک نداشت و این نیز مانند صندوقدار ۲۰۶ با گیربکس اتوماتیک و دنده ای وارد بازار شد و کمتر از سه سال در خط تولید ایران خودرو دوام آورد.

پژو ۲۰۷ صندوق دار صفر کیلومتر به همین دلیل در بازار موجود نیست اما همان نمونه های اتوماتیک تولید ۲۰۱۹ به شرط داشتن شرایط فنی و فیزیکی سالم و ۳۰ هزار کیلومتر کارکرد (۱۰ هزار کیلومتر در سال) در بازار مدل های کارکرده بین ۶۳۰ تا ۶۸۰ میلیون که این بازه برای پژو ۲۰۷ کارکرده صندوقدار مدل ۹۹ به ۵۰۰ تا ۵۵۰ میلیون تومان می رسد.

قیمت انواع ۲۰۷ در کارخانه و بازار

سبک کارخانه بازار
۲۰۷ با موتور TU3 ۳۲۳ میلیون و ۸۰۳ هزار تومان ۵۲۳ میلیون تومان
تیپ ۲۰۷ پنجم ۳۴۸ میلیون و ۸۶۲ هزار تومان ۵۴۵ میلیون تومان
چرخ دنده های فرمان هیدرولیک ۲۰۷ ۳۳۴ میلیون و ۶۴۴ هزار تومان ۵۹۵ میلیون تومان
فرمان برقی ۲۰۷ دنده ۳۱۸ میلیون و ۶۲۸ هزار تومان ۶۱۲ میلیون تومان
سقف شیشه ای دنده ای ۲۰۷ تولید را متوقف کنید ۶۴۵ میلیون تومان
دنده ۲۰۷ با سقف شیشه ای ارتقا یافته ۴۹۸ میلیون و ۵۸۴ هزار تومان ۶۶۵ میلیون تومان
۲۰۷ ام سی ۴۱۸ میلیون و ۸۷۷ هزار تومان ۷۴۰ میلیون تومان
سقف فلزی ۲۰۷ اتوماتیک ۴۲۰ میلیون و ۳۹۱ هزار تومان ۷۸۰ میلیون تومان
سقف شیشه ای ۲۰۷ اتوماتیک ۴۲۶ میلیون و ۸۵۳ هزار تومان ۸۱۵ میلیون تومان
سقف شیشه ای ارتقا یافته اتوماتیک ۲۰۷ ۵۸۲ میلیون تومان ۸۳۵ میلیون تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا