اخبار اقتصاد ایران

احداث بیش از ۷۵۱ کیلومتر کابل خودنگهدار در گیلان با اعتباری بالغ بر ۳۷۱ میلیارد تومان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان از ساخت بیش از ۷۵۱ کیلومتر کابل خود نگهدار در استان تا پایان دی ماه با اعتباری بیش از ۳۷۱ میلیارد تومان گزارش داد.

افق میهن محمدتقی مهدی زاده مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان از ساخت بیش از ۷۵۱ کیلومتر کابل خود نگهدار در استان تا پایان دی ماه با اعتباری بیش از ۳۷۱ میلیارد تومان گزارش داد.

مهدی زاده گفت: یکی از مشکلات و چالش های اصلی استان گیلان بحث فرسودگی شبکه و انباشته شدن این فرسودگی در سال های اخیر است.

وی تاکید کرد: از مجموع نزدیک به ۲۱ هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف، حدود ۱۱ هزار کیلومتر از شبکه های استان گیلان شبکه سیمی است.

مدیرعامل توزیع نیروی برق گیلان افزود: استان گیلان با توجه به شرایط جوی و همچنین مواجهه با بحران های شدید طبیعی از جمله بارش برف سنگین، رطوبت و هوای سخت، وزش باد شدید و طوفان های فصلی، نیازمند شبکه های توزیع برق به ویژه در مناطق کم است. ولتاژ، بازسازی و تقویت شود.

مهدی زاده افزود: یکی از مزیت های اصلی استفاده از کابل های خود نگهدار در شبکه های توزیع برق، جلوگیری از اتلاف انرژی الکتریکی، کاهش هزینه های نگهداری شبکه، افزایش ضریب ایمنی، زیباسازی مناطق شهری و روستایی و کاهش میزان آن است. استفاده غیر مجاز از برق

وی با اشاره به اینکه علیرغم وجود مشکلات و تنگناهای مالی در این زمینه، از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۶۱۳ کیلومتر کابل خودنگهدار با اعتباری حدود ۲۷۵ میلیارد تومان با شبکه های سیمی فرسوده جایگزین شده است. مناطق شهری و روستایی استان و ۱۳۸ کیلومتر شبکه کابلی جدید با کابل خودنگهدار با اعتباری بالغ بر ۹۶ میلیارد تومان در استان احداث شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان افزود: اولویت با ساخت کابل خودنگهدار در مناطق کمتر برخوردار و همچنین دارای فرسودگی و برق ضعیف است تا همگان از خدمات عادلانه برخوردار شوند.

وی تاکید کرد: تلاش و حمایت مسئولان استانی به ویژه نمایندگان مردم شریف استان در شورای اسلامی برای جذب اعتبارات و منابع مالی لازم برای نوسازی شبکه های توزیع برق گیلان ضروری و مورد درخواست است.

لازم به ذکر است شرکت توزیع نیروی برق گیلان با بیش از ۳۰ هزار کیلومتر شبکه فشار متوسط ​​و فشار ضعیف در حال خدمت رسانی به مردم شریف استان می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا