اخبار بورس

اخبار مهم کدال سه شنبه اول اسفند ماه ۱۴۰۲

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامامروز اولین سه شنبه است اسفند در ماه ۱۴۰۲ اطلاعیه های زیادی در سایت کدال منتشر شد که در این مقاله به مهم ترین اطلاعیه ها می پردازیم.

اطلاعیه دعوت به مجمع عمومی فوق العاده قگلپا

به استناد مجوز افزایش سرمایه مورخ ۸ آبان ۱۴۰۲ از کلیه سهامداران، وکلا یا نمایندگان قانونی صاحبان سهام و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی جهت شرکت در مجمع عمومی شرکت دعوت بعمل می آید. غگالپا که روز شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰ صبح در استان اصفهان، شهرستان گلپایگان، به آدرس میدان کارگر، کیلومتر هفتم جاده کشاورزی برگزار می شود.

آگهی دعوت به مجمع عمومی فوق العاده گپک

به موجب مجوز افزایش سرمایه مورخ ۷ آبان ۱۴۰۲ از کلیه سهامداران، وکلا یا نمایندگان قانونی صاحبان سهام و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی جهت شرکت در مجمع عمومی شرکت دعوت بعمل می آید. قاپک که روز شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰ صبح در استان تهران، شهر تهران، تهران، آدرس: بزرگراه شهید متوسلیان (فتح)، میدان شیر، کیلومتر ۳ برگزار می شود.

نظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی هیئت مدیره هاگردش

نظر حسابرس و بازرس قانونی (موسسه حسابرسی و خدمات مدیریتی سامان پندار) در مورد گزارش توجیهی افزایش سرمایه مورخ ۳۰ آبان ۱۴۰۲ هیئت مدیره شرکت. دور و بر بر اساس نیاز به افزایش سرمایه از مبلغ ۱.۶۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال به مبلغ ۱.۷۸۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال از محل سود انباشته به منظور بهبود ساختار مالی، جلوگیری از خروج نقدینگی در راستای فعالیت ها و افزایش سودآوری شرکت. همچنین استفاده از مشوق های مالیاتی در قوانین بودجه سالانه کشور ارائه شد. افزایش سرمایه مذکور منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق العاده می باشد.

اظهار نظر حسابرس و بازرس قانونی در مورد گزارش توجیهی هیئت مدیره

نظر حسابرس و بازرس قانونی (مؤسسه حسابرسی موسسه معاینه بازرسی شوندگان) نسبت به گزارش توجیهی افزایش سرمایه در تاریخ ۹ مهر ۱۴۰۲ هیئت مدیره شرکت. خارخت با توجه به نیاز به افزایش سرمایه از مبلغ ۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۱۱,۶۹۰,۴۱۹,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل مازاد داراییها تجدید ارزیابی به منظور ۱. بهبود رابطه مالکیت به منظور اخذ تسهیلات بانکی انطباق مورد نیاز آتی با ۲. استانداردها و تجدید ارزیابی منظم دارایی ها مطابق با الزامات قانونی تضمین شد. افزایش سرمایه مذکور منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق العاده می باشد.

اعطای مجوز افزایش سرمایه شپارس

در جریان اجرای قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران (مصوب آذرماه ۱۳۸۳) درخواست افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت انجام شد. شپارس (سهامی عام) در این سازمان مورد مطالعه قرار گرفته است. بر اساس بررسی های صورت گرفته، تخلفی از قوانین و مقررات مربوط به انتشار سهام صورت نگرفته و افزایش سرمایه به مبلغ ۵۵۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ میلیون ریال از محل سود انباشته به نظر این سازمان بلامانع است.

انتقال دارایی های ثابت دی

واگذاری املاک مازاد کلان (کوهستان پارک شادی مشهد) از طریق تهاتر با املاک سهل البی سازمان اموال و اموال کوثر بر اساس مصوبه شورای محترم پول و اعتبار به مبلغ ۳۸.۳۲۴.۶۳۵ میلیون ریال در تاریخ ۹ اسفند. بهمن در سال ۱۴۰۲ انجام شد. تأثیر معامله بر عملیات شرکت شامل موارد زیر است: ۱- کاهش چشمگیر زیان انباشته بانک. ۲- تسهیل در واگذاری اموال غیرمنقول به اشخاص ثالث با استفاده از پرداخت نقدی/نقدی و اقساطی در چارچوب دستورالعمل بانک مرکزی برای واگذاری اموال مازاد. ۳- کمک به برنامه برداشت از ماده ۱۴۱ قانون تجارت و تسهیل در اجرای برنامه افزایش سرمایه نقدی بانک. ۴- ایجاد دارایی و افزایش درآمد عملیاتی بانک پس از واگذاری اموال پرداختی به اشخاص ثالث

شفاف سازی FASBA

سود عملیاتی شرکت برای سال منتهی به ۳۰ آذر سال ۱۴۰۲ نسبت به سال مالی قبل ۹۰ درصد افزایش داشته که عمدتاً ناشی از افزایش ۳۷ درصدی میانگین نرخ فروش داخلی و افزایش ۳۵ درصدی نرخ فروش صادراتی بوده است. این نیز بخشی از افزایش سود عملیاتی ناشی از افزایش ۱۴ درصدی در تناژ فروش است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا