ورزشی

اخراج «کلینزمن» از سرمربیگری کره‌جنوبی

یورگن کلینزمن یک سال پیش در فوریه ۲۰۲۳ به عنوان سرمربی تیم ملی کره جنوبی انتخاب شد و آنها امیدوار بودند که با او بتوانند به حسرت قهرمانی در جام ملت های آسیا پایان دهند.

حضور بازیکنان درخشانی چون سون هیونگ مین، لی کانگ این و کیم مین جائه در ترکیب این تیم باعث شد تا هواداران و مدیران فوتبال کره به موفقیت خود در این رقابت ها امید زیادی داشته باشند، اما اوضاع از بین رفت. متفاوت

کره جنوبی در مرحله گروهی آنطور که انتظار می رفت قدرتمند ظاهر نشد و با تلاش فراوان در لحظات پایانی هر دو بازی مرحله یک هشتم نهایی و یک چهارم نهایی مقابل تیم ملی عربستان و استرالیا را برد و بازی به تمدید رسید. به وقت اضافه و پنالتی. و این اتفاق انتقادهای زیادی را به همراه داشت.

حذف آنها از جام ملت های آسیا در یک قدمی صعود به فینال و قبول شکست در دیدار نیمه نهایی مقابل تیم ملی اردن و ادامه ناکامی بیش از ۶۰ ساله این تیم، فشار بر این مربی را به اوج رساند. .

جلسه کمیته فنی فدراسیون فوتبال کره جنوبی روز گذشته برگزار شد و آنها به این نتیجه رسیدند که در حال حاضر بهترین تصمیم قطع همکاری با کلینزمن و انتخاب جایگزین برای این مربی آلمانی در اسرع وقت است. با این حال تصمیم نهایی با چانگ مونگ جئو، رئیس فدراسیون فوتبال کره جنوبی بود که دقایقی پیش با حضور در نشست خبری، کلینزمن را رسما از هدایت تیم ملی کشورش برکنار کرد.

وی در بخشی از سخنان خود گفت: فدراسیون فوتبال کره جنوبی پس از ارزیابی و بررسی همه جانبه تصمیم به قطع همکاری با سرمربی تیم ملی این کشور گرفته است. او به عنوان سرمربی تیم ملی کره جنوبی از نظر بازیکن‌داری یا غیره.»

به این ترتیب ماجرای حضور این مربی آلمانی در راس کادر فنی تیم ملی کره جنوبی به پایان رسید تا به دنبال جایگزینی برای او باشند و کلینزمن که دو روز پس از حضور کره به آمریکا بازگشت. در جام ملت های آسیا به پایان رسید. دیگر تصمیمی برای بازگشت به آسیا نداریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا