اقتصاد جهان

ادعای اعمال تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران

به گزارش خبرگزاری افق میهن ، روزنامه فایننشال تایمز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که مقامات اتحادیه اروپا در حال مذاکره برای اعمال تحریم های جدید اقتصادی علیه ایران در پی حملات پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل در پاسخ به جنایات این رژیم هستند. آنها سعی می کنند از همه مجاری دیپلماتیکی که در اختیار دارند با تهران استفاده کنند تا از رویارویی مستقیم جمهوری اسلامی و اسرائیل جلوگیری کنند.

ایران شامگاه شنبه ۳۰۰ موشک و پهپاد به سمت سرزمین های اشغالی فلسطین شلیک کرد که اولین حمله مستقیم این کشور به رژیم صهیونیستی بود. اقدام ایران در واکنش به حمله اسرائیل به کنسولگری این کشور در سوریه صورت گرفت.

در گزارش این نشریه آمده است: موج دیپلماسی که دیروز در کنفرانس ویدئویی اضطراری سران گروه هفت به اوج رسید، مقامات اروپایی در سه زمینه اولویت دار به توافق رسیدند: محکومیت ایران و ابراز همبستگی با اسرائیل. توسعه طرح هایی برای تحریم های احتمالی؛ و آنها از هر نفوذی که هنوز دارند علیه تهران برای کاهش تنش استفاده می کنند.

منابع آگاه گفتند که مقامات اتحادیه اروپا در روزهای اخیر «بحث‌های متعددی» با همتایان ایرانی خود برای خنثی کردن خصومت‌ها انجام داده‌اند. این مذاکرات شامل گفتگوی جوزپ بورل، دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا و حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران است.

قرار است فردا کنفرانس ویدئویی اضطراری وزرای خارجه اتحادیه اروپا برگزار شود که به بروکسل این فرصت را می دهد تا اعمال تحریم های جدید علیه ایران را بررسی کند.

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا گفت که تحریم‌ها علیه «برنامه‌های موشکی و پهپادی ایران» در حال بررسی است.

بر اساس این گزارش، این امر به شدت به پاسخ اسرائیل نیز بستگی دارد. کابینه جنگ این رژیم شب گذشته برای بررسی این موضوع تشکیل جلسه داد.

در رأس گروه هفت، ایالات متحده در تلاش است تا بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل را متقاعد کند که اقدام نظامی انجام ندهد، زیرا واشنگتن نگران است که این امر بتواند روند یک “جنگ بزرگ” را تسریع بخشد.

پس از نشست گروه ۷، چارلز میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا، گفت: “همه طرف ها باید خویشتن داری کنند، ما به همه تلاش خود برای کاهش تنش ادامه خواهیم داد.”

وی افزود: این موضوع در نشست سران اتحادیه اروپا در هفته جاری مورد بحث قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا