اخبار بورس

ارزش معاملات بازار، کمتر از قیمت یک ملک در شمال شهر تهران

در گفتگو با افق میهن آمده است؛

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: اگر سیاست افزایش نرخ سود و فشار بر بازار برای تامین مالی است و در عمل مبلغ خرید اوراق ثابت است و بازار به دلیل کمبود باید ۱۳۰۰ اوراق تامین مالی کند تامین مالی از طریق فروش سهام و حقوق انجام می شود و نتیجه این سیاست وضعیت موجود در بازار سرمایه خواهد بود.

برزوه حق شناس کارشناس بازار سرمایه در گفتگو پیرامون تحولات بازار اخبار بورس وی گفت: با وجود مثبت بودن شاخص در ابتدای معاملات بازار، با نزدیک شدن به پایان بازار، عرضه افزایش یافت و سهام به محدوده صفر و حتی منفی بازگشت.

بازار امروز یک مثبت جعلی است

وی افزود: امروز شاهد مثبت جعلی بودیم و ارزش معاملات در سطح بسیار پایینی بود. همچنین ارزش معاملات خرده فروشی امروز ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان حکایت از شرایط نامناسب بازار داشت.

حق شناس خاطرنشان کرد: هر چند ریزش بازار تا حدودی متوقف شد، اما پیشنهادات زیادی وجود داشت و به محض نزدیک شدن به محدوده مثبت سهام عرضه شد.

وی با بیان اینکه بازار وضعیت خوبی ندارد و نمی توان به تغییر جزئی مثبت شاخص امیدوار بود، گفت: ارزش معاملات برای بازاری که تمامی صنایع کشور در آن معامله می شود فاجعه بار است و محقق نشده است. حتی قیمت ملک در شمال تهران.

سیاست پولی بازار را نابود خواهد کرد

جناح راست سیاست پولی بانک مرکزی را عامل شرایط نامطلوب بازار می داند که کشور را در آستانه فروپاشی قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه نرخ های تامین مالی ارائه شده به تولیدکنندگان قابل تایید نیست، ادامه داد: از سوی دولت برای استقرار و خرید اوراق خود در بازار فشار وارد می شود و این مشکل موسسات حقوقی را به فروشنده تبدیل می کند زیرا مجبور می شوند “این اوراق را پس از مدتی پس بگیرند.” سفارش.” . و از طرفی سود آن برای صندوق ها نیز جذاب است; نرخ سود اخزا بالای ۳۰ درصد است و این عوامل باعث فشار بر بازار و جلوگیری از رشد آن می شود.

حقشانا گفت: اگر سیاست افزایش نرخ سود و فشار بر بازار تامین مالی باشد و در عمل مبلغ خرید اوراق ثابت باشد و بازار به دلیل کمبود سرمایه در بازار مجبور به تامین مالی ۱۳۰۰ حمت باشد، مبلغ تامین می شود و حقوق به فروش تبدیل می شود. نتیجه این سیاست وضعیت موجود در بازار سرمایه خواهد بود.

ارزش معاملات بازار کمتر از قیمت ملک در شمال تهران است

سیاست انقباض دولت در همه بازارها

یک کارشناس بازار سرمایه توضیح داد: دولت در همه بازارها سیاست انقباضی اعمال کرده و در حال افزایش نرخ سود است. برخی معتقد به اجرای این روش غلط هستند که نتیجه آن در سال های آینده مشخص خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه بازار سرمایه در نتیجه افزایش نرخ کاهش خواهد یافت، گفت: سیاست دولت کاملا مشخص است. از یک طرف نرخ سود را افزایش داد و از طرف دیگر تصمیم به تامین مالی از طریق بازار گرفت، بنابراین بازار از دو طرف تحت فشار است.

تورمی که از سمت تولیدکننده وارد کشور می شود

حق شناس با بیان اینکه بازار سرمایه قادر به تامین مالی دولت در انتشار ۱۳۰۰ اوراق همت نیست، افزود: نسبت تامین مالی در تامین سرمایه جمعی به ۵۰ درصد نزدیک شده است. سود تولیدکننده برای پرداخت نرخ بهره ۴۵ درصدی برای تامین مالی سرمایه در گردش محاسبه نشده است. این مشکل برای اقتصاد کشور یک فاجعه است و باعث می شود در ماه های آینده تورم از سمت تولیدکننده وارد کشور شود.

وی تصریح کرد: در چنین شرایطی چه کسی پاسخگوی عدم تعادل بانک ها در سال های آینده، عدم تعادل وجوه و آسیب های حوزه تولید خواهد بود؟ تنها با کنترل تورم نمی توان اقتصاد کشور را به مرز سقوط رساند!

آقای رئیسی هر چقدر هم دستور بدهد که به اوضاع توجه شود، دغدغه سهامداران پابرجاست!

این کارشناس بازار سرمایه افزود: هیچ واکنشی در بازار نسبت به این موضوع وجود ندارد. اگر نرخ سود نزدیک به ۴۰ درصد باشد، به دلیل DPS، سهام برای شرکت در انجمن خریداری نمی شود.

حق شناس خاطرنشان کرد: با وجود دستور آقای رئیسی مبنی بر توجه به دغدغه های سهامداران، زمانی که نرخ سود بدون ریسک به ۴۰ درصد برسد، نسبت P/E بازار حدود ۲.۳ دهم خواهد بود.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا