بانک و بیمه

ارز های دیجیتالمان را کجا نگهداری کنیم؟

هادی بهرامی; بازار: کیف پول ارز دیجیتال یک برنامه نرم افزاری است که کلیدهای خصوصی و عمومی را ذخیره می کند و با بلاک چین های مختلف تعامل دارد. مهمترین تصمیمی که باید هنگام خرید و فروش ارزهای دیجیتال بگیرید، ذخیره و نگهداری آنها در یک کیف پول مطمئن و مطمئن است. بازار کریپتو نوپا است و به دلیل عدم توسعه و ثبات آن از کلاهبرداری های متعددی رنج می برد. سرمایه گذاران باید به امنیت دارایی های خود توجه کنند تا قربانی حملات و کلاهبرداری نشوند.

انواع کیف پول
۱- نرم افزار: کیف پول هات ارز دیجیتال بر روی رایانه های شخصی و سیستم های تلفن همراه نصب می شود. این کیف پول ها تمام اطلاعات کاربران را به صورت آنلاین ذخیره می کنند. کیف‌پول‌های گرم یا کیف پول‌های نرم‌افزاری، اگر کاربران تمام دستورالعمل‌های امنیتی را رعایت کنند، ممکن است با تغییر حساب‌ها یا ردیابی آدرس قرارداد توکن‌ها، در معرض حملات فیشینگ قرار بگیرند. با این حال، تعداد این هک ها به طور قابل توجهی کمتر است زیرا کاربران محتاط هستند.
۲- سخت افزار: برخلاف کیف پول های گرم، کیف پول های سخت افزاری دارایی ها و اطلاعات کاربران را به صورت آفلاین ذخیره می کنند و برای ذخیره سازی نیازی به اینترنت ندارند. این دستگاه تنها زمانی به اینترنت متصل می شود که نیاز به انتقال پول داشته باشید. کیف پول های سخت افزاری ابزارهای فیزیکی در قالب فلش مموری هستند که امن ترین راه برای ذخیره ارزهای رمزنگاری شده در نظر گرفته می شوند. این کیف پول های غیرقابل اعتماد دستگاه هایی هستند که به طور خاص برای ذخیره سازی آفلاین و امن ارزهای دیجیتال طراحی شده اند.

بهترین کیف پول های سخت افزاری

۱- Ledger Nano X: کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال Ledger Nano با بیش از ۱۸۰۰ نوع ارز دیجیتال سازگار است و از طریق بلوتوث یا کابل USB به گوشی یا کامپیوتر شما متصل می شود. این ولت دارای چندین سطح امنیتی می باشد و برای فعال سازی دستگاه لازم است رمز عبور چهار رقمی تعریف شود. اگر سه بار ورودی اشتباه وارد کنید، دستگاه قفل خواهد شد.

۲- Ledger Nano S: کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال Ledger Nano S یکی از پرفروش ترین و بهترین کیف پول های دیجیتال موجود در بازار است که امنیت بالایی را ارائه می دهد و گواهینامه امنیتی سطح اول را از سازمان ملی سیستم های امنیت اطلاعات فرانسه دریافت کرده است. این کیف پول قابلیت ذخیره بیش از ۱۳۰۰ سکه و توکن را ارائه می دهد و علاوه بر رابط کاربری ساده، قابل استفاده در سیستم عامل هایی مانند ویندوز، مک، لینوکس، اندروید و iOS است.

۳- ترزور: کیف پول سخت افزاری Trezor یکی از پیشرفته ترین و امن ترین محصولات آزمایشگاه ساتوشی و یکی از بهترین کیف پول های ارز دیجیتال سرد در بازار ارزهای دیجیتال است. این کیف پول با پشتیبانی از بیش از ۱۶۰۰ نوع ارز دیجیتال، قابلیت نصب برنامه های اضافی را نیز ارائه می دهد و کاربر می تواند با لمس صفحه نمایش، تراکنش های خود را تایید کند. کیف پول سخت افزاری Trezor رابط کاربری ساده و زیبایی دارد و اپلیکیشن آن علاوه بر iOS از سیستم عامل های دیگری مانند اندروید و ویندوز نیز پشتیبانی می کند.

بهترین کیف پول های نرم افزاری

۱- TrustVault: کیف پول دیجیتال TrustVault یکی از بهترین کیف پول های نرم افزار ارز دیجیتال است و از چندین ارز دیجیتال پشتیبانی می کند. این کیف پول بسیاری از ویژگی‌های راحت مانند خرید و فروش ارزهای دیجیتال و خرید و جمع‌آوری NFT را ارائه می‌کند و همچنین دسترسی مستقیم به سایر برنامه‌های غیرمتمرکز توسعه‌یافته در پلتفرم بلاک چین را فراهم می‌کند. کیف پول ارز دیجیتال Trust Wallet از امنیت بالایی برخوردار است و کلید خصوصی را به جای روی سرور در دستگاه کاربر ذخیره می کند. این کیف پول نرم افزاری قابل نصب بر روی سیستم های اندروید و iOS بوده و راه اندازی و استفاده از آن بسیار آسان است. Trust Wallet متعلق به بنیاد بایننس است و بسیار هوشمندتر و امن تر از کیف پول های دیگر است.

۲- متاماسک: کیف پول نرم افزار Metamask یکی از بهترین کیف پول های ارز دیجیتال است که در قالب نرم افزار ارائه شده و از بیش از ۶۷۰۰۰۰ سکه و توکن در استاندارد شبکه اتریوم پشتیبانی می کند. علاوه بر این، امکان ذخیره توکن ها یا NFT های غیرقابل تعویض در این کیف پول وجود دارد و کاربران را به بازار OpenC متصل می کند. کیف پول Metamask سطح بالایی از امنیت را ارائه می دهد و دسترسی مستقیم به اطلاعات اولیه کاربر و سایر داده های خصوصی ندارد.

۳- کوینومی: کیف پول کوینومی یکی دیگر از بهترین کیف پول های نرم افزار ارز دیجیتال برای موبایل و دسکتاپ است و از بیش از ۱۷۰۰ ارز دیجیتال پشتیبانی می کند. این کیف پول به شما امکان می دهد ارزهای دیجیتال را به صورت آفلاین ذخیره کرده و آنها را با یکدیگر مبادله کنید. علاوه بر این، کیف پول کوینومی دارای رابط کاربری ساده و شهودی است و از ویژگی های امنیتی پیشرفته ای مانند احراز هویت دو مرحله ای به نام Google Authenticator و رمزگذاری کلید خصوصی استفاده می کند.

نکات ایمنی مهم
اگر دارایی ارز دیجیتال شما بیش از ۱۰۰ میلیون تومان است، استفاده از کیف پول های سخت افزاری توصیه می شود. حتی اگر قصد دارید آن را برای کوتاه مدت نگه دارید. علیرغم رابط کاربری راحت و هوشمند، کیف پول های نرم افزاری امنیت کمتری نسبت به کیف پول های سخت افزاری دارند و برای سرمایه های زیر ۱۰۰ میلیون مناسب هستند. سرمایه گذاری و تحقیق در مورد امنیت ثروت به رشد بیشتر ثروت شما کمک می کند و از سرمایه گذاری در بازارها اجباری تر است. پس لطفا مراقب اموال خود باشید و برای امنیت آن هزینه کنید.

حتما کیف پول سخت افزاری را از فروشگاه های معتبر و اثبات شده خریداری کنید و مراقب کلاهبردارانی باشید که قیمت های ارزان تری را تبلیغ می کنند تا نتوانند به کیف پول شما دسترسی پیدا کنند. حتما رمز عبور و کد بازیابی کیف پول ها را در دو یا سه جا یادداشت کنید تا در صورت خروج از حساب یا گم شدن کیف پول، بتوانید حساب خود را در کیف پول های دیگر بازیابی کنید. توکن‌ها و کلاه‌برداری‌های جعلی زیادی در کیف پول‌های نرم‌افزاری وجود دارد که کاربران سعی می‌کنند آن‌ها را در صرافی‌های غیرمتمرکز بازخرید کنند، که منجر به ردیابی کیف پول توسط هکرها و تخلیه کیف پول شخص با استفاده از آدرس قرارداد می‌شود. و نکته آخر؛ کد بازیابی کیف پول خود را در هیچ وب سایت یا پلتفرمی وارد نکنید، حتی اگر کارشناسان پشتیبانی کیف پول از شما خواسته باشند!

آخرین کلمه
کیف پول های زیادی در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد که از توکن های بیشتری پشتیبانی می کنند. اما در این مقاله سعی شده است به امن ترین و باهوش ترین ارائه دهندگانی بپردازیم که با ارائه خدمات مناسب خود را در فراز و نشیب های بازار ثابت کرده اند. بهتر است دارایی های دیجیتال را از صرافی به کیف پول منتقل کنید تا سرمایه گذاری با حداکثر امنیت انجام شود. لطفا نکات ایمنی ذکر شده را رعایت کنید و قبل از انتخاب هر یک از ولت ها تحقیق و بررسی کنید و برای اطلاع از آخرین اخبار به شبکه های اجتماعی مربوطه بپیوندید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا