اخبار اقتصاد ایران

استفاده از ظرفیت چابهار برای صادرات به هند و پاکستان

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: پس از امضای تفاهم نامه تجارت آزاد با پاکستان اقدامات خوبی انجام خواهد شد. همچنین در سال جاری تجارت آزاد با سوریه منعقد شد و ایجاد تجارت آزاد با اتحادیه اوراسیا و ونزوئلا از برنامه های بعدی سازمان توسعه تجارت است و امیدوارم با عزم موجود این اهداف به سرعت محقق شود. […]

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: پس از امضای تفاهم نامه تجارت آزاد با پاکستان اقدامات خوبی انجام خواهد شد. همچنین در سال جاری تجارت آزاد با سوریه منعقد شد و ایجاد تجارت آزاد با اتحادیه اوراسیا و ونزوئلا از برنامه های بعدی سازمان توسعه تجارت است و امیدوارم با عزم موجود این اهداف به سرعت محقق شود.
مهدی ضیغمی معاون امنیتی وزیر کشور با بیان اینکه وظیفه اصلی سازمان توسعه تجارت تسهیل صادرات است، اظهار داشت: برای صادرات به ویژه صادرات به پاکستان برنامه ریزی ویژه ای برای برگزاری نمایشگاه های تخصصی در مناطق مرزی داریم.
وی ادامه داد: در حال حاضر مبادلات تجاری ایران و پاکستان ۲ میلیارد دلار است که در تفاهم نامه ها به ۵ میلیارد دلار افزایش می یابد و سندی نیز برای تحقق این هدف تدوین شده است.
رئیس سازمان توسعه تجارت همچنین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه منطقه آزاد چابهار ظرفیت های بالایی برای سرمایه گذاری و صادرات دارد، گفت: می توانیم از ظرفیت چابهار برای صادرات به هند و پاکستان استفاده کنیم و ظرفیت تجاری این منطقه را افزایش دهیم. از این رو این نمایشگاه با حضور ۱۴۰ تاجر خارجی در این منطقه برگزار شد.


دیغمی افزود: پس از امضای تفاهم نامه تجارت آزاد با پاکستان اقدامات خوبی انجام خواهد شد. همچنین در سال جاری تجارت آزاد با سوریه منعقد شد و ایجاد تجارت آزاد با اتحادیه اوراسیا و ونزوئلا از برنامه های بعدی سازمان توسعه تجارت است و امیدوارم با عزم موجود این اهداف به سرعت محقق شود.
وی در خصوص واردات خودروهای فرسوده نیز گفت: در مرحله اول برنامه خودروهای فرسوده، دولت ثبت نام ملی خودرو در مناطق آزاد در سرزمین اصلی را تصویب کرد و آیین نامه آن به زودی ابلاغ می شود.
قائم مقام وزیر صامت ادامه داد: بیش از ۱۰۰ هزار خودروی وارداتی و خارجی در مناطق آزاد وجود دارد و بر اساس الگوی مورد توافق بانک مرکزی، ثبت نام ملی خودروها به صورت رویه ای انجام می شود و خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی در اولویت قرار دارند. و همچنان ثبت نام و واردات خودروهای آمریکایی ممنوع است.
ضیغمی تاکید کرد: هدف از این اقدام کنترل بازار است زیرا ۶ سال است که در بازار خودرو عطش وجود دارد، هر اتفاقی بیفتد امکان دلالی در این بازار وجود دارد و تا زمانی که بازار به حد مطلوب خود نرسد، وجود دارد. از چنین دلالی گری گریزی نیست. اما همه این ابزارها به ایجاد تعادل در بازار خودرو کمک می کنند.
به گزارش ایلانا؛ رئیس سازمان توسعه تجارت درباره آخرین اقدامات برای واردات خودروی جانبازان گفت: توافقات بسیار خوبی در این زمینه با ایثارگران انجام شده و عملا به آخرین مرحله که بحث بارگیری سامانه است رسیده است. و ایثارگران می توانند از طریق شرکت های معرفی شده اقدام به واردات خودرو کنند و همچنین خودروهایی که امکان ارائه خدمات پس از فروش را دارند تا ۱۵ روز آینده در سامانه بارگذاری و در سه نوبت عرضه خواهند شد که با اولویت جانبازان بالای ۷۵ درصد جانبازان، جانبازان می توانند این خودروها را خودشان وارد کنند یا از طریق شرکت هایی که معرفی شده اند اقدام به واردات کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا