بانک و بیمه

استفساریه اصلاح قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی با طرح سه سوال بررسی شد

علی اصغر عابستانی نماینده مردم سبزوار و رئیس کمیته استخدامی کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی در جلسه این کمیته برای بررسی پیشنهاد اصلاح ماده ۵ قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی توضیحاتی ارائه کرد. در جلسه دیروز (دوشنبه ۳۰ آذرماه) به رای گذاشته و به کمیسیون اجتماعی ارجاع شد و جلسه امروز این کمیته با حضور رئیس سازمان بیمه گر اجتماعی و معاونان ذیربط، معاون وزیر تعاون، کار و بهزیستی، معاونان و مشاوران وزیر راه و شهرسازی و نمایندگان مرکز پژوهش های مجلس بررسی شدند.

به گفته رئیس کمیسیون استخدامی کمیسیون اجتماعی مجلس، در این تحقیق و تفحص سه سوال مطرح شد که دو سوال در جلسه امروز مطرح شد و بررسی سوال سوم به جلسه بعدی کمیسیون موکول شد.

آنابستانی در تشریح سوالات مطرح شده در این تحقیق گفت: سوال اول مربوط به افرادی بود که طی دو قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی (از ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ تا ۱۵ مرداد ۱۴۰۲) بخشی از حق بیمه کارگران ساختمانی را پرداخت کردند. ). اگر موجودی را پرداخت کردید و چک یا سفته یا به نحوی اقساط پرداخت کردید مشمول قانون جدید هستید؟ نتیجه گیری کمیسیون این بود که این افراد مشمول قانون جدید نیستند زیرا بخشی از مبلغ را پرداخت کرده و مابقی را چک صادر کرده اند، آن هم به صورت نقدی. تصمیم گیری در مورد تعهدات نیز مستلزم بررسی بیشتر بود که به جلسه بعدی کمیته موکول شد.

وی در توضیح سوال دوم گفت: در بحث عوارض ساختمانی این سوال مطرح می شود که آیا بخشی از عوارضی که شهرداری ها دریافت می کنند مشمول عوارض صدور پروانه ساختمانی نمی شود؟ مقرر شد مجدداً این موارد به تفصیل بررسی شود و عوارض پروانه ساختمانی را به طور کامل در این موضوع لحاظ کنیم تا هم تکلیف سازمان تامین اجتماعی و هم وصول عوارض مربوط به ماده ۵ قانون بیمه کارگران ساختمانی باشد. انجام شده و تکلیف عوارضی که بخشی از آن است، هزینه صدور پروانه نیست، بلکه سایر عوارضی است که شهرداری ها می گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا