اخبار اقتصاد ایران

استقبال از راه آهن در گیلان بالاست | قطار کانکتی در رشت راه‌اندازی می‌شود

مدیر کل راه آهن گیلان استقبال ۱۰۰ درصدی مردم گیلان از حمل و نقل ریلی را عنوان کرد و گفت: قطار ارتباطی در رشت معرفی می شود.

افق میهن رئیس شورای اسلامی شهر رشت به همراه جمعی از اعضای شورا و شهردار رشت امروز در نشستی با مدیرکل راه آهن گیلان گفت: راه آهن یکی از آنهاست. زیرساخت های گردشگری و ایجاد چنین زیرساخت هایی برای جذب گردشگر. این بسیار مهم است.

محمدحسین وثق کارگرنیا با بیان اینکه با اجرای این گونه طرح ها امیدواریم شاهد افزایش رضایتمندی شهروندان و گردشگران در حوزه حمل و نقل باشیم، افزود: با توجه به اینکه رشت در سال ۷۶ در مسیر پیربازار راه آهن داشت و اولین راه آهن بود. راه آهن شمال به جنوب در کشور در سال ۱۳۱۳ ساخته و به بهره برداری رسید، پس از حدود ۱۲۰ سال راه آهن رشت در سال ۱۳۷۶ به بهره برداری رسید که نشان از مظلومیت استان های رشت و گیلان دارد.

وی با تاکید بر اینکه متأسفانه برخی از مسئولان نگاه درستی به شهر رشت و استان گیلان ندارند، تصریح کرد: البته در این مدت شاهد اتفاقات خوبی از جمله تخصیص اعتبار برای حل معضل زباله در سراوان و… هستیم. .، که امیدواریم فاعل او باشد

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه یکی از دلایل استقبال از راه آهن ایمنی سفر است، افزود: رشت یک شهر توریستی با ظرفیت های طبیعی و خدادادی فراوان است که امیدواریم با توسعه این چنین باشد. زیرساخت‌ها، می‌توانیم شاهد گردشگران بیشتری باشیم و متعاقباً ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی کنیم.

کارگنیا با تاکید بر اینکه نباید به راه آهن به عنوان مجموعه ای خارج از مرزهای رشت نگاه کرد، افزود: شورای رشت از کمک رسانی در این زمینه ابایی ندارد و این زیرساخت مهم می تواند در توسعه گردشگری بسیار موثر باشد.

کاهش قیمت بلیت قطار برای اقشار آسیب پذیر

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه راه آهن شاخص رونق و توسعه است، اظهار داشت: بحث اقتصاد گردشگری نیز با راه آهن محقق می شود و اگر مطالبه مردم در این باشد. منطقه بیش از انتظارات در مورد استفاده از خطوط راه آهن است. پیش بینی می شود که تعدیل قیمت در قیمت بلیت ریلی برای گروه های آسیب پذیر لحاظ شود.

سید شمس شفیعی با بیان اینکه بودجه ۱۴۰۳ کشور در حال تهیه است، افزود: انتظار داریم پیشنهادات و طرح های لازم برای احداث خطوط جدید ریلی در استان به نمایندگان مجلس ارائه شود.

مردم رشت از پیشرفت و توسعه استقبال می کنند

محسن سماکچی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ساخت و ساز شورای رشت نیز با اشاره به اینکه مردم رشت و گیلان همواره از پیشرفت و توسعه استقبال می کنند، اظهار داشت: حضور گردشگران موجب رونق اقتصادی و توسعه خطوط مواصلاتی می شود. زیرساخت برای تشخیص این مهم است.

اتفاقات خوبی با خط ریلی شمال به جنوب در حال رخ دادن است

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه یکی از مصادیق توسعه حمل و نقل بوده است، اظهار داشت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران راه آهن در بسیاری از شهرها معرفی شده است. و راه آهن می تواند حلقه ای برای شاخص های اقتصادی باشد. .

مسعود عباس نژاد با بیان اینکه یکی از شاخص های توسعه کشورهای پیشرفته راه آهن است، افزود: ژاپن که به توسعه و پیشرفت شهرت دارد خطوط ریلی بسیار خوبی دارد.

وی با ابراز خوشحالی از استقبال مردم رشت و گیلان در استفاده از خطوط ریلی گفت: امیدواریم با اتصال خطوط ریلی شمال به جنوب، اتفاقات خوبی در زمینه مبادلات اقتصادی رخ دهد و این منطقه یکپارچه شود. منطقه استراتژیک.

مونتاژ تابلوهای راه آهن

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه باید در مسیر راه آهن از سمت رشت بیر اقداماتی انجام شود، اظهار داشت: وضعیت روشنایی و تعمیر آسفالت این جاده باید انجام شود. در نظر گرفته شده اند و البته جاده ای که به مدرسه استعدادهای درخشان منتهی می شود. اقدامات خوبی در زمینه آسفالت و…

نادر حسینی با بیان اینکه تابلوهای راهنما به خط راه آهن باید تقویت شود، افزود: پیشنهاد می کنم برای معرفی پتانسیل ها و ظرفیت های رشت تابلوهای تبلیغاتی در دو کیلومتری منتهی به خط راه آهن نصب شود.

اتصال خطوط راه آهن مزایای زیادی برای رشت دارد

شهردار رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه زمانی که در دفتر فنی استانداری گیلان بودم شاهد اقدامات فنی این مجموعه بودم، اظهار داشت: این موضوع باعث شد احساس کنم متعلق به این مجموعه هستم.

رحیم شوقی اجرای لحظه به لحظه پروژه راه آهن را مایه مباهات ما دانست و افزود: از همه دست اندرکاران راه آهن رشت کمال تشکر را دارم و استقبال مردم رشت و گیلان رضایت بخش است. به ما.

وی با تاکید بر اقتصاد ریلی تصریح کرد: انشاالله هر چه زودتر شاهد افتتاح خطوط ریلی بیشتر و اتصال به دریای خزر و آستارا باشیم.

شوقی با بیان اینکه اتصال خطوط ریلی به آستارا مزایای زیادی برای شهرستان رشت و استان گیلان دارد، گفت: این خطوط در اتصال آسیای میانه بسیار موثر است.

استقبال مردم رشت و گیلان از حمل و نقل ریلی

مدیر کل راه آهن گیلان در این جلسه از حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار رشت در بازدید از راه آهن گیلان قدردانی کرد و اظهار داشت: بررسی ها نشان می دهد که برای بسیاری وجود دارد. تقاضا برای سفر از گیلان وجود دارد.» سایر شهرهای کشور و ما در نظر داریم یک ارتباط را آموزش دهیم.

غلامحسین ولدی با بیان اینکه تقسیمات راه آهن بین استانی است، افزود: تقریباً ۲۳ استان کشور به شبکه ریلی متصل هستند و منطقه شمال که حوزه استحفاظی ما است از بخشی از استان البرز شروع و از انزلی می گذرد. قطعات.

وی با اشاره به ساخت راه آهن در گیلان گفت: استان گیلان در اسفند ماه سال ۱۳۹۶ صاحب راه آهن شد و از آن زمان عملیات شروع شده و قطارها به شهرهایی مانند مشهد و … می روند و این روش به طور گسترده ای وجود دارد. پذیرفته شده.” . حمل و نقل در گیلان رعایت می شود.

مدیرکل راه آهن گیلان خاطرنشان کرد: این نوع استقبال در برخی از شهرهای کشور دیده نمی شود. این استقبال نشان دهنده رضایت مردم از این فعالیت است.

وی با بیان اینکه می‌خواهیم تابلوهای راهنما بیشتری به ایستگاه راه‌آهن در شهر نصب کنیم، افزود: این اقدام می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد و با وجود اینکه می‌دانیم راه‌آهن خارج از شهر رشت است، تصور می‌کنیم که زباله‌های بیشتری جمع‌آوری می‌کنیم. در صورت امکان.» این منطقه باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا