اقتصاد جهان

اعلام کناره گیری مقام آمریکایی پس از رسوایی اخلاقی

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، مارتین گرونبرگ، رئیس “شرکت فدرال بیمه سپرده های ایالات متحده” FDIC، سرانجام پس از رسوایی آزار جنسی و سایر رفتارهای نادرست در بانکداری، تسلیم فشار ماه های اخیر شد. رگولاتور و روز دوشنبه اعلام کرد که می خواهد از سمت خود استعفا دهد.

گرونبرگ که دوره پنج ساله‌اش در سال ۲۰۲۸ به پایان می‌رسد، گفت پس از مشخص شدن جانشین از سمت خود کناره‌گیری خواهد کرد.

سام میشل، معاون مطبوعاتی این سازمان در بیانیه ای اعلام کرد که کاخ سفید به زودی جایگزینی را معرفی خواهد کرد.

استعفای گرونبرگ، یک دموکرات منتقد و کارشناس بازار سهام ایالات متحده که نزدیک به دو دهه یکی از سیاستگذاران ارشد شرکت بیمه سپرده فدرال ایالات متحده بود، در زمان حساسی برای شرکت و تنها یک سال پس از ورشکستگی سه وام دهنده بزرگ در این کشور همچنان برای بقا در تلاش است زیرا فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش می دهد.

همزمان، شرکت بیمه سپرده فدرال ایالات متحده با همکاری سایر نهادهای نظارتی به دنبال تشدید مقررات بانکی است و در حال کار بر روی طرح های مختلفی از جمله طرح بحث برانگیز برای افزایش سرمایه مورد نیاز بانک های بزرگ است.

گرونبرگ از نوامبر، زمانی که گزارشی از وال استریت ژورنال نشان داد که با وجود اعتراض چندین جمهوری خواه در کنگره و برخی دموکرات ها، تخلفات گسترده ای در FDIC وجود دارد، بر سر کار آمده است.

یک گزارش مستقل اخیر در ایالات متحده به بیش از ۵۰۰ شاکی اشاره کرد که برخی از آنها می گویند مقامات ارشدی مانند گرونبرگ درگیر آزار و اذیت کلامی و جنسی بوده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا