اخبار بورس

افزایش تولید “کتوسعه” در سال آینده/ حوزه دانه بندی به درآمدزایی “کتوسعه” اضافه شد

مدیرعامل شرکت توسعه صنایع و معادن کوثر:

مدیرعامل شرکت توسعه صنایع و معادن کوثر گفت: با همکاری شرکت های متخصص در این زمینه مانند شرکت جهاد نصر لرستان و انعقاد قرارداد، بخش گرانوله سازی به بخش درآمدزایی این شرکت اضافه شد.

علی سگلی مدیرعامل شرکت توسعه صنایع و معادن کوثر در گفتگو با افق میهنوی در خصوص بازسازی ساختارها به سمت سودآوری تصریح کرد: بهره وری یکی از مهمترین وظایفی است که تیم مدیریت در هر شرکتی باید به آن عمل کند. زمانی که بهره وری آنقدر پایین باشد که روش ها، سیستم ها و پرسنل به درستی هماهنگ نباشند، حتی کارآمدترین شرکت نیز می تواند با راندمان پایین و گاه زیان به شرکت تبدیل شود.

وی افزود: با ابداع روش های مختلفی از جمله: از جمله شرکت در نمایشگاه های داخلی، تشکیل تیم فنی برای نظارت بر بازار و تشکیل گروه ویژه، می توانستیم قیمت مناسبی را برای سنگ هایی که تولید می کنیم پیدا کنیم. این قیمت گذاری در برخی موارد باعث افزایش ۸۰۰ درصدی فروش سنگ ما شده است.

سلگی ادامه داد: اصلاح روش های جمع آوری و به روز رسانی آثار نیز از برنامه های ما بود. ۱۴ منطقه معدنی غیرفلزی در اختیار ما دارای ۴۰، ۵۰ جعبه کار است که هر کدام با استفاده از روش های سنتی و نقشه برداری زمین نقشه برداری شده اند. بنابراین بسیار وقت گیر بود. اما هزاران کلیپ و تصویر Georef اکنون با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین گرفته می شود. ما جنبه های فنی و جاری استخراج را کنترل می کنیم و به پیمانکار نحوه بهبود روش ها را آموزش می دهیم. حداقل نتیجه این کار این است که نسبت شکل سنگ ۱۰ درصد است، می توان آن را به ۲۰، ۵۰ و ۷۰ درصد تغییر داد. با افزایش بازده، سود نیز به همان نسبت افزایش می یابد.

وی تصریح کرد: با استفاده از شرکت های تخصصی در این زمینه از جمله: ب- شرکت جهاد نصر لرستان و طی انعقاد قرارداد، بخش دانه بندی به واحد درآمدزایی شرکت اضافه شد. همچنین امسال با امضای قرارداد تولید ۸۰ هزار تن گرانول کربنات کلسیم آغاز شد و میزان تولید آن به حدود ۱۰ هزار تن رسید. علاوه بر این، این قرارداد به میزان ۸۰ هزار تن تولید دولومیت توسعه یافته است که می تواند درآمد خوبی برای سال مالی آینده داشته باشد.

مدیرعامل شرکت «کتسه» در خصوص اکتشافات جدید در حوزه معدن افزود: ۱۲ معدن در قروه، یک معدن در درود و یک معدن در خرم آباد داریم. بزرگترین سایت های خاورمیانه است و شاید رتبه دوم یا سوم تولید سنگ در ایران را به خود اختصاص دهیم. حجم عملیات در این مناطق معدنی هنوز به حداکثر نرسیده است و می توان گفت حدود ۳۰ درصد از ظرفیت معادن استفاده می شود.

وی خاطرنشان کرد: چندین جعبه کار در معدن ازنا شناسایی شده است که پیمانکار در حال انجام آن است. بنابراین در سال آینده شاهد افزایش تولید خواهیم بود. همچنین در قروه معادن غیرفعال داریم و در حال عقد قرارداد با پیمانکاران برای فعال سازی آنها هستیم. بنابراین ابتدا باید ظرفیت تولید خود را به حداکثر برسانیم و سپس به ظرفیت سنگ خارجی دست یابیم. تقریبا ۷۰ درصد ظرفیت ماینینگ شرکت غیرفعال است و در حال فعال سازی هستیم.

سلگی در ادامه با بیان اینکه در حوزه فلزات نیز وارد شده ایم، کارگزار خدمات فنی و مهندسی شرکت پاک اندیشان هستیم. این شرکت دارای ۴۲ محدوده فلزی می باشد که خدمات فنی و مهندسی برای آنها ارائه می دهیم. ما تمامی مراحل اکتشاف میادین فلزی از جمله مس، آهن، طلا، پلی فلز و منیزیت را انجام می دهیم و شرکت توسعه صنایع و معادن کوثر به عنوان مجری قرارداد این پروژه بزرگ خدمات فنی و مهندسی را به این شرکت در زمینه فلزات

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا