ارزهای دیجیتال

افزایش حجم سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت در بازار رمز ارزها

به گزارش افق میهن:




داده های جدید از بازار ارزهای دیجیتال نشان می دهد که با وجود افزایش ۱۶۵ درصدی قیمت بیت کوین از ابتدای سال جاری تاکنون، تعداد افرادی که سرمایه خود را در این بازار حفظ کرده اند به سطوح بی سابقه ای رسیده است.



به گزارش افق میهن، در دنیای پرتلاطم ارزهای دیجیتال، داده های جدید بازار اطلاعات جالبی را در مورد سرمایه گذاران این ارز دیجیتال به ویژه سرمایه گذارانی که در بازار صعودی ۲۰۲۰ به این بازار پیوسته اند، ارائه می دهد.

گروهی از سرمایه گذاران که اکنون به عنوان دارندگان بلندمدت (LTH) شناخته می شوند، تعهد بی سابقه ای نسبت به سرمایه گذاری های خود نشان داده اند. این گروه با وجود نوسانات قابل توجه در بازار کریپتو، دارایی های خود را حفظ کرده است.

ثبات سرمایه گذاران در بازار صعودی ۲۰۲۰

داده های اخیر تغییرات قابل توجهی را در چشم انداز بیت کوین نشان می دهد. سرمایه گذارانی که در اوج بازار صعودی ۲۰۲۰ وارد شدند، اکنون ۱۶ درصد از کل عرضه بیت کوین را در اختیار دارند. این ثبات به ویژه با توجه به افزایش ۱۶۵ درصدی قیمت بیت کوین از ابتدای سال تاکنون، توجه بسیاری از تحلیلگران را به خود جلب کرده است.

معیارهای مختلف نشان می دهد که بخش قابل توجهی از عرضه بیت کوین، به ویژه بیت کوین های خریداری شده بین اواخر سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱، بدون تغییر باقی مانده است. این نشان دهنده تمایل رو به رشد سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در دارایی های رمزنگاری و اجتناب از فروش، حتی در مواجهه با روند صعودی موقت است.

دارندگان بلند مدت در مقابل معامله گران کوتاه مدت

روند سرمایه گذاران با رفتار سرمایه گذاران کوتاه مدت (STH) که تمایل بیشتری به فروش دارایی های خود در زمان اوج بازار دارند، بسیار متفاوت است.

ثبات در برابر روند صعودی

سرمایه گذاران بلندمدت علیرغم روندهای مثبت، هیچ نشانه ای از کاهش در سال ۲۰۲۳ نشان نداده اند. داده های جدید نشان می دهد که تعداد قابل توجهی از سکه هایی که دو تا سه سال است جابه جا نشده اند از ۸ درصد به بیش از ۱۵ درصد کل عرضه در سال گذشته افزایش یافته است.

داده های Glassnode، یک شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین، نیز این مشاهدات را تایید می کند. تا ۶ دسامبر، دارندگان بلندمدت تقریباً ۱۴.۹۲ میلیون بیت کوین در اختیار داشتند. این عدد تقریباً نزدیک به بالاترین رکورد تاریخ ۱۴.۹۵ میلیون بیت کوین است.

نظرات کارشناسان

فیلیپ سوئیفت، خالق نگاه به بیت کوین، که نمودارها و شاخص های مختلفی را در بازار ارزهای دیجیتال ارائه می دهد، اغلب درباره سرمایه گذاران بلندمدت اظهار نظر کرده است. او تاکید کرد که سرمایه‌گذاران با تجربه بیت‌کوین در طول زمان جایگاه خود را محکم‌تر نگه می‌دارند و معمولاً قبل از برنامه‌ریزی برای فروش دارایی‌های خود منتظر قیمت‌های بسیار بالاتر هستند.

وضعیت فعلی مالکیت بیت کوین در بازار نشان دهنده تغییر به سمت رفتارهای پایدارتر است. با چنین رفتاری، سرمایه گذاران بیشتری دارایی های خود را برای مدت زمان طولانی تری نگه می دارند. با در نظر گرفتن همه این موارد، و همچنین شرایط گسترش کلان ایالات متحده و صندوق های ETF بیت کوین، به نظر می رسد که روند صعودی ارز دیجیتال ادامه خواهد داشت.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا