اقتصاد جهان

افزایش قیمت گاز در اروپا به دنبال حمله روسیه و خاموشی در کیف

به گزارش خبرگزاری افق میهن ، در پی تشدید حملات روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین با اشاره به قیمت نفت، قیمت گاز طبیعی در اروپا افزایش یافته است. روسیه مدعی است که بزرگترین نیروگاه کی یف را در یک حمله موشکی شبانه نابود کرده است.
این حمله باعث قطع برق در پایتخت اوکراین و برخی مناطق وابسته به منبع برق کیف شد.
حمله اخیر روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین، نیروگاه حرارتی تریپلسکا را به طور کامل تخریب کرده است. این نیروگاه بزرگترین تامین کننده برق برای سه منطقه کیف، چرکاسی و ژیتومیر است.
بهره بردار این نیروگاه اعلام کرد ۱۰۰ درصد ظرفیت تولید برق خود را از دست داده است.

منابع نظامی اوکراین در رسانه های داخلی اعلام کردند که نیروی هوایی موفق شد از میان ۸۰ موشک شلیک شده به اوکراین، حدود ۶۰ موشک و پهپاد روسی را مورد حمله قرار دهد. مسکو تهدید کرده است که حمله اوکراین به پالایشگاه های روسیه را تلافی خواهد کرد.
روسیه مدعی است که حملات اخیرش مجتمع نظامی-صنعتی اوکراین را مختل کرده و بر توانایی کی یف برای جابجایی نیروها و تامین سوخت برای ارتش تاثیر گذاشته است. اقدامات جدید روسیه پس از یک سری حملات پهپادی به زیرساخت های نفتی این کشور صورت گرفت. تخمین زده می شود که ۱۴ درصد از ظرفیت پالایش نفت روسیه تعطیل شده است. واشنگتن نگران است که حمله روسیه و اوکراین به زیرساخت های انرژی باعث افزایش بیشتر قیمت جهانی نفت شود.
یکی دیگر از عوامل موثر در افزایش قیمت گاز طبیعی در اروپا، گزارش هایی بود که حاکی از قطع جریان گاز طبیعی به پایانه صادراتی فری پورت در تگزاس بود.
انتهای پیام/۱۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا