خودرو

اقتصادی‌سازی پروژه‌ها و کاهش ارزبری، رویکرد اصلی ساپکو در سال ۱۴۰۳


آنچه دیگران می خوانند:

در جلسه ابتدای سال کاری، کیانوش پورمجیب با تشریح روند پیشرفت پروژه های سال گذشته، برنامه های مهم شرکت را برای ادامه مسیر موفقیت فعلی برشمرد و بر تلاش بیشتر گروه ساپکو برای دفاع از سنگر تولید و تحقق آن تاکید کرد. شعار رهبر معظم انقلاب «جهش تولید با مشارکت مردم» است.

پورمجیب از افزایش ۲۰ درصدی عرضه در سال جدید نسبت به سال گذشته خبر داد و از افزایش ۶۸ درصدی عرضه قطعات ایساکو توسط ساپکو خبر داد. وی توضیح داد: طبق برنامه ای که ایران خودرو به ساپکو ابلاغ کرده است، تمامی اقلام داخلی مورد نیاز ایساکو توسط ساپکو تامین می شود.

وی افزود: در سال گذشته به عنوان بخشی از تلاش ساپکو برای بهبود عرضه، ۱۲۵ جلسه در کارگروه و کمیته های عالی برای تدوین نقشه راه میان مدت تامین پایدار قطعات برگزار شد که خروج تدریجی از آن آغاز شد. ریسک عرضه (Teksource) یکی از نمونه های مهم او بود.

به گفته پورمجیب، این راهکار از سال گذشته با توجه ویژه به اولویت های کیفی، عرضه و اقتصادی و همچنین محدودیت های ارزی با شناسایی ۴۴۲ قطعه ساز پرخطر در دستور کار قرار گرفت و تاکنون نتایج ارزنده ای را به همراه داشته است.

مدیرعامل ساپکو به تشریح موضوعات کلیدی برنامه مدیریت بسته قیمت محصولات ساپکو از جمله تغییر سهم سازنده، خودکفایی، تغییرات فنی، تدارکات، مهندسی هزینه، مدیریت پرداخت و مدیریت لجستیک پرداخت و بر اجرای کامل این پروژه ها و همچنین ضرورت تاکید کرد. برای افزایش بهینه سازی تولید محصول

اجرای ۷۴ پروژه خودکفایی قطعات و مواد اولیه پورمجیب و ارتقای میانگین ناوبری لجستیکی در سطح زنجیره تامین از ۳۲۰ کیلومتر به ۲۸۰ کیلومتر در سه سال گذشته از جمله دستاوردهای ساپکو بوده است.

وی با توجه به نقش ارزشمند کیفیت، یکپارچگی و همسویی فرآیندهای کیفی ایران خودرو و ساپکو و همچنین بهره مندی دو شرکت از تجربیات و آموزه های یکدیگر در زمینه کیفیت، تصریح کرد: ارتقای شاخص کیفیت قطعات به عنوان یکی از راهبردهای عمده گروه صنعتی ایران خودرو در تولید محصولات از دلایل ادغام و انتصاب همزمان معاون کیفی ساپکو و ایران خودرو.

مدیرعامل ساپکو با تشریح برنامه فناوری اطلاعات و مهندسی سازمان ساپکو در قالب پروژه تحول دیجیتال ساپکو، گفت: دست اندرکاران اجرای پروژه SAP در فرآیندهای ساپکو یکی از زیرپروژه های طرح تحول دیجیتال است، باید اجرا کنند. این پروژه به سرعت

وی همچنین به اهمیت تسریع در اجرای پروژه ارزیابی بلوغ دیجیتالی تولیدکنندگان برای تسهیل توانایی پیش‌بینی دقیق فرآیند تحویل تولیدکنندگان تا حداقل دو هفته بعد اشاره کرد و به لزوم توسعه پلتفرم‌های تامین مالی زنجیره‌ای مانند SCF اشاره کرد. اقدامی پیشگام برای افزایش دقت برنامه ریزی تامین تولیدکنندگان.

مدیرعامل ساپکو در خاتمه گفت: از نقش شرکت ایترک در ارزیابی کیفیت قطعات و پروژه های این مجموعه در توسعه قابلیت های تست و تست قطعات حمایت می کنیم.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا