اقتصاد جهان

اقتصاد آلمان کوچک شد – افق میهن

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از راشاتودی، اداره آمار فدرال در گزارشی اعلام کرد که اقتصاد این کشور در سال ۲۰۲۳ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۰.۳ درصد کاهش یافته است، پس از اینکه تحت تاثیر نرخ تورم بالا، افزایش قیمت انرژی و ضعف قرار گرفته است. توسعه خارجی به شدت به تقاضا آسیب رسانده است. است.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی آژانس که روز دوشنبه منتشر شد، کاهش تولید ناخالص داخلی آلمان بر اساس اهداف تقویمی به ۰.۱ درصد تعدیل خواهد شد.

برآوردهای اولیه نشان داد که اقتصاد آلمان بین اکتبر و دسامبر ۰.۳ درصد کاهش یافته است، اما بازنگری رو به بالا در سه ماهه سوم به این معنی بود که آلمان از دومین سه ماهه متوالی انقباض اجتناب کرد، که معمولاً توسط اقتصاددانان به عنوان رکود تعریف می شود.

رئیس اداره آمار فدرال، روث برند، در یک کنفرانس مطبوعاتی در برلین گفت: توسعه کلی اقتصادی آلمان در سال ۲۰۲۳ در شرایطی که همچنان با چندین بحران همراه است، دچار تزلزل شده است.

برند افزود: با وجود کاهش اخیر قیمت ها، قیمت ها در تمام مراحل این روند اقتصادی بالا ماند و رشد اقتصادی را کاهش داد.

این مقام آلمانی توضیح داد: شرایط نامناسب تامین مالی به دلیل افزایش نرخ بهره و تضعیف تقاضای داخلی و خارجی نیز تاثیرگذار بود.

وی در ادامه گفت: بنابراین اقتصاد آلمان به روند بهبود خود از رکود شدیدی که در دوره کرونا در سال ۲۰۲۰ تجربه کرد ادامه نداده است.

این گزارش تاکید می کند که عملکرد کلی اقتصادی صنعت آلمان (به استثنای ساخت و ساز) در سال گذشته ۲ درصد کاهش یافته است. این در درجه اول به دلیل کاهش قابل توجه تولید در بخش تامین انرژی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا