ورزشی

انتخاب مدیرفنی بهترین تصمیم بود/ ژاپن نقطه استاندارد فوتبال آسیاست

مهدی تاج عصر یکشنبه در مراسم معارفه مجید جلالی به عنوان مدیر فنی گفت: ژاپن نقطه استاندارد فوتبال آسیاست و برد یا باخت فقط نتیجه یک مسابقه است. ژاپن ممکن است در بازی مقابل ما یا تیم دیگری ببازد یا ببرد، برد و باخت آنها ربطی به حرف من ندارد. هر چه امروز برنامه ریزی می کنیم، آن را در ژاپن اجرا کرده اند. آنها اهداف خوبی را تعریف کردند و آنها را به رفتار تبدیل کردند. اینکه می گویند قبلاً چیزی در فدراسیون نبود، درست نیست. در گذشته مواردی وجود داشت و اکنون تیم ملی فوتبال ما در رده دوم آسیا قرار دارد.

وی ادامه داد: فوتسال ما در رتبه ششم جهان و فوتبال ساحلی ما در رتبه های چهارم و پنجم جهان قرار دارد. ما به دنبال قهرمانی در آسیا هستیم. آیا اینها کافی است؟ نه. این دقیقاً همان برنامه ای است که ما راه اندازی می کنیم. سمت مدیر فنی در واقع تلاش های همه بخش هایی را که برای فوتبال کار می کنند به هم متصل می کند. به عنوان مثال ما تیم ملی جوانان، جوانان و بزرگسالان را داریم، اما اینکه همه به یک شکل بازی می کنند و می خواهیم مربی سبک دیگری انتخاب کنیم، باید روش خاصی داشته باشد.

رئیس فدراسیون فوتبال از انتخاب مجید جلالی در پست جدید ابراز خوشحالی کرد و گفت: خیلی خوشحالم و این شغلی است که من دوست دارم و دیگران هم دوست دارند. این کار نباید به مدیران نیاز داشته باشد و باید فراتر از آنها باشد. اگر مدیرعامل فدراسیون عوض شود این کار باید ادامه پیدا کند. من یک بار رفتم فولاد مبارکه و عضو هیئت مدیره کارخانه بودم، سازمان کاملاً مهندسی و استاندارد داشتند. همه چیز برایشان روشن بود و چیزی فراتر از اختیاراتم از من نخواستند. آموزش هایی را دیدم که در آن پست فعال باشم، اما آنچه مسلم بود این بود که می گفتیم خیلی کارها می خواهیم انجام دهیم اما بعداً دیدیم کارهایی را که باید طبق برنامه پیش می رفت انجام دادیم.

وی با اشاره به نقش مجید جلالی گفت: باید علمی پیش برویم و نقطه شروع و پایان داشته باشیم. قبلا هم گفتیم که همه از ما انتقاد می کنند، اما این بار باید کار را خیلی دقیق بسنجیم که دقیقاً کجا هستیم. من ارزیابی بسیار مثبتی از این حرکت دارم و معتقدم برخی از کشورهای آسیایی این کار را انجام می دهند و برخی به سمت نتیجه گرایی رفته اند که تعابیر متفاوتی از آن دارند. به نظر من مسیری که رفتیم خوب است و بهترین گزینه بود. من خودم با آقای کوزو تاشیما که فردی استاندارد و رئیس فدراسیون فوتبال ژاپن است صحبت کردم. او خیلی به ما نزدیک است و شاید بیش از ۱۰ ساعت با او صحبت کرده باشم. در بین ۱۶ نفر او تصمیم گیرنده اصلی AFC است. او قبلاً به من گفته بود که اگر می‌خواهی پیشرفت کنی، باید این راه را بروی. باید با شهرداری و وزارت ورزش و جوانان همکاری کنیم تا به سبکی که می خواهیم پیش برویم. گاهی اوقات ما نمی توانیم پیوندهای اتصال را به هم وصل کنیم، بنابراین باید به آرامی کار کنیم تا این فرآیند را انجام دهیم.

تاج پس از پایان این مراسم در جمع خبرنگاران درباره این انتصاب گفت: AFC و فیفا بودجه این کار را تامین می کنند که باید برای این کار هزینه شود. ما باید پول خودمان را بپردازیم و هتل ما با امکانات بسیار خوبی افتتاح می شود. ما بودجه عمرانی را در این زمینه هزینه نکردیم و این کمیته بالاتر از بقیه کمیته ها قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا