انسداد پلتفرمهای خرید و فروش طلا ادامه دارد؛ چرا بانک مرکزی توضیح نمیدهد؟ :: افق میهن
پلت فرم Milli بیانیه ای را با اعتراض به مسدود کردن سیستم عامل های فروش طلا صادر کرد و خواستار حذف فوری محدودیت ها ، شفافیت موسسات مسئول و محافظت از حقوق کاربران آن بود.
به گفته نجوار ، به دنبال مسدود شدن ناگهانی بنادر بانکی سکوهای طلا به دستور بانک مرکزی در ۲ به عنوان سکو Milli بیانیه ای را با اعتراض به این اقدام صادر کرد و خواستار حذف فوری محدودیت ها ، شفافیت نهادهای مسئول و محافظت از حقوق کاربران آن شد. این شرکت بیانیه زیر را منتشر کرد:
به تعالی
انسداد ناگهانی سکوهای بانکی گسترش طلا و فروش بانک مرکزی دستور داد که این یک تصمیم غیر منتظره و نادرست بود که بدون اطلاعات قبلی و مستند قانونی اجرا شد. این توسط میلیون ها کاربر ، اختلال در گردش مالی معمولی و آسیب رساندن به اعتماد به نفس عمومی اشتباه گرفته شد. از آنجا که این کشور درگیر بحران امنیتی و نیاز مردم به دسترسی سریع و ایمن به دارایی های آنها بود ، این کشور بیش از هر زمان دیگری بود.
حتی با پایان اضطراری و بازگشت ثبات نسبی به کشور ، این محدودیت همچنان قوی است و هیچ پاسخ شفافی یا تصمیم روشنی توسط مقامات اعلام نشده است. Milli به صراحت تأکید می کند: حق خرید ، فروش و برداشت دارایی یک حق ضروری و غیرقابل انکار برای هر کاربر است. و انکار این حق ، بدون یک سند حقوقی خاص ، بر خلاف اصول حرفه ای ، نقض حقوق شهروندی و امنیت اقتصادی مختل است.
بسترهای نرم افزاری مانند Milli ، که با مجوزهای رسمی ، ساختار شفاف و ذخایر فیزیکی مستند کار می کنند ، نباید حتی در شرایط بحرانی نیز مانع شوند ، به ویژه هنگامی که سایر بازارهای مالی کشور در حال کار هستند. مدل درآمد هزاره بر اساس هزینه معاملاتی شفاف طلا است. با متوقف کردن معاملات ، نه تنها کاربران نقدینگی اموال خود را از دست می دهند ، بلکه این تجارت نیز آسیب مستقیم دارد. بیش از ۵ نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم کار می کنند و ادامه این وضعیت به طور مستقیم تأثیر منفی بر معیشت و اعتماد به نفس عمومی دارد.
در پایان ، میل ، ضمن پشیمانی از اوضاع ، اعلام می کند که به طور جدی مسیرهای قانونی ، حقوقی و صنفی را دنبال می کند و هنوز در حال مذاکره با موسسات ذیربط برای حذف محدودیت ها و خدمات کامل است.
آسیاب روابط عمومی