اخبار اقتصاد ایران

انواع دیوار کاذب | معرفی کامل + راهنما و نکات انتخاب

دیوار کاذب دکوراتیو، کناف و آکوستیک نمونه هایی از دیوار کاذب هستند که با انعطاف پذیری بالا در هر محیطی اجرا می شوند.

دیوار کاذب سازه ای مصنوعی است که برای تزئین و بهبود ظاهر و طراحی دیوارها استفاده می شود. این دیوارها با طرح ها و ویژگی های متنوعی عرضه می شوند. نصب آسان و سریع، جلوه زیبا، وزن سبک و هزینه کمتر از مزایای دیوار کاذب است. دیوار کاذب کناف ساده ترین نوع و از پنل های گچی سبک می باشد. با توجه به دکوراسیون محیط و استفاده از دیوارهای کاذب می توان از انواع مختلف آن مانند آکوستیک، دکوراتیو و پوششی استفاده کرد. این دیوارها برای بازسازی نمای ساختمان های قدیمی و یا برای واحدهای نوساز مناسب هستند.

پوشاندن دیوار کاذب

روکش دیوار کاذب که به آستر نیز معروف است به سازه فلزی متصل به دیوار فونداسیون متصل می شود. این نوع دیوار کاذب برای دیوارهایی با موقعیت های مختلف قابل اجرا می باشد. برای ساخت این دیوار، نیازی به آماده سازی سطح زیرین نیست. اما در مکان هایی با استانداردهای فنی بالا توصیه می شود که سطح دیوار اصلی را از مواد مضر مانند کپک و روغن تمیز کنید. از مزایای دیوار کاور می توان به طول عمر بالا، نصب آسان و سریع، قیمت مناسب، قابل قبول بودن رنگ، عدم آسیب به تاسیسات و افزایش ضخامت کمتر نسبت به سایر دیوارها اشاره کرد. وزن سبک این دیوارها، آنها را برای استفاده در ساختمان های ضد زلزله مناسب کرده است.

دیوار کاذب کناف

دیوار کاذب کناف یکی از ساده ترین مدل های دیوار کاذب است که به آن دیوار خشک نیز می گویند. این دیوارها دارای سه قسمت هستند. قسمت اول فریم اصلی است که بیشتر از فولاد ساخته شده است. قسمت دوم که مستر نیز نامیده می شود از جداکننده هایی تشکیل شده است که در قاب اصلی قرار می گیرند. وزن استاد نسبت به فولاد کمتر است. در نهایت قسمت نهایی پنلی است که آن را به سازه اصلی متصل می کند. از این نوع دیوار کاذب می توان برای تزیین دیوار پشت تلویزیون، جداسازی اتاق، جداسازی محیط های اداری، ایجاد فضاهای موقت و ایجاد یک دیوار ویژه در اتاق خواب استفاده کرد. همچنین نصب سیستم های نورپردازی مختلف در دیوارهای کناف جلوه ای شیک و مدرن به فضا می بخشد.

از مزایای این دیوار می توان به تعمیر و ترمیم آسان، امکان برش صفحات گچی در سایزهای مختلف، مقاومت در برابر آتش به دلیل داشتن مولکول های کریستالی، وزن سبک، نصب و اجرا سریع و قیمت مقرون به صرفه اشاره کرد. البته قیمت نهایی این دیوار کاذب به عوامل زیادی مانند نوع مصالح استفاده شده و مساحت محیط بستگی دارد. نصب دیوار کناف باید توسط افراد مجرب انجام شود. زیرا اگر نکات پیاده سازی را رعایت نکنید ممکن است در آینده شاهد ترک هایی در صفحات باشید. همچنین این دیوارها در برابر رطوبت مقاوم نیستند و برای استفاده در حمام و سرویس بهداشتی باید از پنل های ضد رطوبت استفاده کنید.

دیوار کاذب چوبی

دو نوع دیوار کاذب چوبی وجود دارد. در نوع اول پی دیوار کاذب چوبی توسط تیرهای چوبی انجام می شود. در واقع برای جلوگیری از انتقال صدا و گرما، پنل های عایق درون آن ها قرار داده شده و سپس با کناف روی آن ها پوشانده می شود. این نوع دیوار کاذب در ایران کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. نوع دوم که بیشتر جنبه تزیینی دارد به وسیله کناف مستقیماً به دیوار معمولی متصل می شود. این نوع دیوار کاذب چوبی روز به روز محبوبیت بیشتری پیدا می کند و امروزه در ادارات و خانه های مدرن مورد استفاده قرار می گیرد.

دیوار کاذب من دی اف

دیوار کاذب ام دی اف این یک نوع دیوار کاذب چوبی است. اما با هزینه کمتری اجرا می شود. این نوع دیوار کاذب در محیط های اداری به وفور دیده می شود. دیوار کاذب ام دی اف به دلیل امکان ساخت و اجرا آسان و سریع طرفداران زیادی دارد. با استفاده از این دیوارها می توان تغییراتی سریع و آسان در محیط های مختلف ایجاد کرد. این نوع دیوارها به عنوان جایگزینی مناسب برای دیوارهای سنتی داخل منازل، ادارات و فضاهای تجاری معرفی شده و زیبایی بیشتری به آنها می بخشد.

دیوار کاذب آکوستیک

دیوار کاذب آکوستیک یکی از انواع دیوار کاذب برای محیط های پر سر و صدا می باشد. از این دیوار برای سینما، سالن های ورزشی و سالن اجتماعات استفاده می شود. عایق فوم عایق صدا، عایق سنگ چشمی و عایق پشم سنگ از مواد پرکاربرد در این نوع دیوارهای کاذب هستند. با استفاده از پشم سنگ برای این دیوارها می توان از آن برای دیوارهای مشترک ساختمان مسکونی استفاده کرد. پشم سنگ با بالاترین درصد عایق از انتقال صدا جلوگیری می کند. مصالحی که در زیر صفحات گچی این دیوارها قرار می گیرند، صدا، خنک و گرما را جذب می کنند.

دیوار کاذب تزئینی

از دیوار کاذب تزیینی برای جداسازی یک فضای بزرگ به قطعات کوچک استفاده می شود. از این دیوارها به عنوان یک عنصر تزئینی برای بهبود ظاهر فضاهای داخلی اماکن مسکونی، رستوران ها، هتل ها و ادارات استفاده می شود. می توانید دیوارهای تزئینی با طرح های کلاسیک، مدرن و هنری پیدا کنید. سیستم ها و سیم کشی های اضافی را می توان توسط این دیوارها پنهان کرد. اما وزن زیاد یکی از معایب عمده آنهاست.

کاربرد دیوار کاذب

امروزه دیوار کاذب به عنوان یک سازه مهم در طراحی داخلی مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از انواع دیوار کاذب نوع آکوستیک است که در سالن های کنفرانس و سالن های نمایش استفاده می شود و با جذب صدا از انتقال آن به بیرون جلوگیری می کنند. یکی دیگر از انواع پرکاربرد دیوار کاذب نوع تزئینی آن است که ظاهر زیبایی دارد. اگر می خواهید تغییری اساسی در محیط خانه خود ایجاد کنید، می توانید از این دیوارها برای ایجاد جلوه ای متنوع و مناسب با سایر اجزای خانه استفاده کنید. یکی دیگر از کاربردهای مهم دیوار کاذب قابلیت مخفی کردن کابل ها و اندازه تجهیزات فنی است. این اپلیکیشن در فضاهای اداری، کلینیک ها و بیمارستان ها برای تمیزتر جلوه دادن محیط بسیار مهم است.

ویژگی های دیوار کاذب

دیوار کاذب نوعی دیوار سبک است که در هنگام زلزله آسیب غیرعادی وارد نمی کند. همچنین دیوار کاذب در انواع مختلف با ویژگی های عایق صدا، حرارت و رطوبت قابل تولید می باشد. برخی از دیوارها و ستون ها دارای قوس هستند و دیوار کاذب با انعطاف پذیری بالایی که دارد می تواند این قسمت ها را نیز بپوشاند. نصب آسان و سریع و امکان تعویض و تعمیر در صورت تمایل به تغییر دکوراسیون محیط با دیوارهای کاذب بسیار ساده است. استفاده از دیوار کاذب روشی موثر برای زیباسازی فضای داخلی است.

حرف پایانی

دیوار کاذب یک گزینه ایده آل برای زیباسازی دیوارها است. امروزه هر قسمت از محیط را می توان با کمی خلاقیت به شکلی جذاب تزئین کرد. دیوار کاذب دکوراتیو، کناف و آکوستیک نمونه هایی از دیوار کاذب هستند که با انعطاف پذیری بالا در هر محیطی اجرا می شوند. با مراجعه به آقای کناف می توانید بهترین نمونه های دیوار کاذب دکوراتیو، کناف و … را مشاهده کرده و از خدمات درجه یک نصب و اجرای این تیم مجرب بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا