اقتصاد جهان

انگلیس از مناطق غنی ماهیگیری روسیه محروم شد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری افق میهن به نقل از راشاتودی، گزارش ها حاکی از آن است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه قرارداد قدیمی را فسخ کرده است که به کشتی های انگلیسی اجازه می داد در دریای بارنتس فعالیت کنند و کشتی های انگلیسی را از دسترسی به مناطق غنی ماهیگیری محروم می کرد. منابع روسیه در قطب شمال قطع شده است.

این قانون که اخیراً توسط پوتین امضا شد، روز دوشنبه برای اطلاعات حقوقی در وب سایت رسمی دولت روسیه منتشر شد.

بر اساس این گزارش، «توافق ماهیگیری» که در سال ۱۹۵۶ توسط اتحاد جماهیر شوروی، بریتانیای کبیر و ایرلند شمالی امضا شد، به کشتی‌های انگلیسی اجازه داد در مناطق ماهیگیری در امتداد سواحل شبه‌جزیره کولا روسیه و شرق کیپ کنین نوس فعالیت کنند.

دریای بارنتز به طور گسترده به عنوان یکی از مهم ترین مناطق ماهیگیری ماهی ماهی کاد و هادوک در جهان شناخته می شود.

دیلی میل در گزارشی با استناد به داده های ماهیگیری بریتانیا نوشت که این کشور تنها در سال گذشته بیش از ۵۶۰ هزار تن ماهی از دریای بارنتز صید کرده است.

ویاچسلاو ولودین، رئیس دومای روسیه، در مورد این قانون گفت که لغو این توافق به روسیه اجازه می‌دهد تا ذخایر حیاتی ماهی را در آب‌های خود حفظ کند.

او گفت: «انگلیسی های بی شرم ۶۸ سال است که (ماهی ما) را می خورند.» (اکنون) ما را تحریم کرده اند، در حالی که ۴۰ درصد رژیم غذایی و منوی ماهی آنها از ماهی ماست ما تشکیل شده است. حالا بگذارید کمی وزن کم کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا